مدیرکل امور عشایر استان اردبیل گفت: بیش از ۱۳ هزار تن انواع نهاده دامی در پنج ماه امسال در بین عشایر این استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، معرفت آذری، مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه نهاده توزیعی در بین عشایر استان اردبیل از نوع جو، ذرت، سبوس و کنسانتره بوده است، گفت: این نهاده‌ها با نرخ دولتی توزیع شده است.

او با اشاره به اینکه خشکسالی باعث خسارت به مراتع شده و دامداران و عشایر ناچار به استفاده از خوراک دام هستند، اظهارکرد: تلاش می‌شود سهمیه خوراک دام در استان افزایش یابد.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با بیان اینکه هر ماه ۴۵۰ تن آرد در بین عشایر استان توزیع می‌شود، افزود: امسال در مجموع ۲ هزار و ۲۵۰ تن آرد در بین خانوار‌های عشایر توزیع شده است.
عشایر استان اردبیل با بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار و با ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت ۵.۴ درصد جمعیت استان و ۵.۶ درصد جمعیت عشایر کشور بوده و سالانه ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گوشت قرمز، ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن شیر، هزار و ۵۰۰ تن پشم، پنج هزار و ۴۰۰ تن پنیر، هشت هزار و ۱۰۰ محصولات باغی، ۹۲ هزار تن محصولات زارعی و ۲۳ هزار متر مربع صنایع دستی مانند فرش، گلیم و جاجیم تولید می‌کنند.

هم‌اکنون عشایر استان در بین ۱۲۰ ایل شناسنامه دار کشور در جایگاه سوم، از لحاظ مرتع در رتبه چهارم، تعداد دام در رتبه پنجم و از لحاظ جمعیت در جایگاه هشتم قرار دارد و یکی از ایل‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.