نجات‌یافتگان از دام اعتیاد تسهیلات اشتغالزایی دریافت می‌کنند

امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد نجات‌یافته از دام اعتیاد در چهارمحال و بختیاری تخصیص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نرگس عسگری مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال، ۱۰۰ میلیارد ریال  اعتبار برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به افراد نجات یافته از دام اعتیاد تخصیص داده شده است.

او افزود: یکی از عواملی که افراد بهبودیافته از اعتیاد را مجدد به سمت مصرف موادمخدر برمی‌گرداند نداشتن شغل مناسب است از این رو بهزیستی با پرداخت این تسهیلات سعی می‌کند از این موضوع جلوگیری کند.


بیشتر بخوانید


عسگری اضافه کرد: این تسهیلات شامل افرادی می‌شود که یک سال از بهبودی آن‌ها گذشته باشد و همچنین مراحل ترک اعتیاد خود را در مراکز تحت حمایت بهزیستی و با انجام مشاوره‌ها و خانواده درمانی گذرانده باشند.

او اظهار داشت: پارسال، بهزیستی استان با پرداخت ۵۰۳ میلیارد ریال تسهیلات یک هزار و ۶۶۱ فرصت شغلی را برای مددجویان ایجاد کرده است.

عسگری تصریح کرد: مددجویانی شامل دریافت این تسهیلات می‌شوند که بیکار و دارای مدرک شغلی و یا گواهینامه فنی و حرفه‌ای باشند.

او گفت: طی تفاهم‌نامه‌ای که بهزیستی با سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور منعقد کرده است دوره‌های مهارت شغلی برای مددجویان برگزار می‌شود.

عسگری بیان کرد: مشاغل ایجاد شده به طور منظم از سوی بهزیستی بازدید می‌شود که اشتغال ایجاد شده پایدار باشد و کارفرمایانی که از جامعه هدف بهزیستی نیرو به کارگیری کنند مشمول دریافت تسهیلات اشتغال هستند.

او اظهار داشت: همچنین بیمه مددجویانی که توسط کارفرمایان به کارگیری می‌شوند و تا زمانی که در آن محل اشتغال دارند توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

عسگری ادامه داد: به ازای هر مددجویی که توسط کارفرمایان به گرفته می‌شود ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار