وجود تومور سرطانی در بدن یک دختر انگلیسی به دلیل مراجعه مجازی به پزشک تشخیص داده نشده و باعث فوت او شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسکای نیوز؛ جسیکا بردی از شهرستان هارتفوردشایر، شرق انگلستان، دسامبر سال گذشته پس از چندین جلسه ویزیت مجازی و اینکه پزشکان در طول پنج ماه موفق به کشف تومور او نشدند، درگذشت. داستان جسیکا اخیراً دوباره به صدر خبر‌ها برگشته، زیرا مادر او در مورد بی توجهی به دخترش در پارلمان انگلیس سخنرانی کرد و قصور پزشکی را علت مرگ دخترش دانست.

داستان از آنجا شروع شد که جسیکا در تابستان سال ۲۰۲۰ از درد در ناحیه شکم به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان به دلیل ترس از کرونا به جسیکا را به صورت مجازی معاینه می‌کردند و هیچکدام از آن‌ها حاضر نشدند که او را به صورت حضوری ویزیت کنند. این جلسات پنج ماه به طول انجامید و در این مدت تومور سرطانی در بدن جسیکا رشد کرد و دیگر قابل درمان نبود.

تصویر جسیکا

مادر گفت که پزشکان در ابتدا از طریق جلسات مجازی تشخیص دادند که او مبتلا به عفونت کلیه است و آنتی بیوتیک‌هایی را برای او تجویز کردند. زمانی وضعیت بیماری بدتر شد که پزشکان فقط آنتی بیوتیک‌ها و دارو‌های استنشاقی بیشتری تجویز کردند. او پس از مدتی مجموعه‌ای از آزمایشات خون را انجام داد که در جواب این آزمایشات وجود سرطان در بدن او مشخص شد و آزمایشات کبدی نیز وجود تومور را تایید کردند، اما دیگر دیر شده بود.

پس از این ماجرا ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلیس از پزشکان خواست تا مردم را به صورت حضوری ویزیت کنند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که تعداد مراجعه به پزشکان در حال حاضر کمتر از زمان قبل از همه کرونا است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
خدا همه بیماران را شفا بده
آخرین اخبار