پژمردگی گلخانه ها با کمبود تسهیلات

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از کمبود تسهیلات گلخانه ها و ابلاغ نشدن اعتبارات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، گفت: سال گذشته در زمینه نهضت گلخانه‌ای برای ۱۸ هکتار تسهیلات پرداخت شد و  امسال ۳.۳ هکتار اجرا شده و آماده بهره‌برداری است.

او با اشاره به اینکه در زمینه تسهیلات گلخانه‌ها با مشکل مواجه هستیم افزود: با اینکه تفاهم‌نامه‌ای بین بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی بابت ۵۰ درصد اعتبار ملی صندوق‌های توسعه کشاورزی منعقد شد، اما هنوز اعتبارات به استان‌ها ابلاغ نشده است.

قوسی ادامه داد: از محل اعتبارات سال ۹۸-۹۹ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۹ در نظر گرفته شده است و متقاضیانی که در مجتمع‌های گلخانه‌ای واحد‌های خود را به بهره‌برداری برسانند تا پنج درصد سود تسهیلات به آن‌ها تخفیف داده خواهد شد؛ به این معنا که تسهیلات با سود ۱۲.۵ درصدی که برای گلخانه‌ها پرداخت می‌شود را حداکثر تا پنج درصد تعیین کرده‌ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: برای شهرستان‌های نهبندان، زیرکوه و درمیان پنج درصد، گلخانه محمدیه خوسف و یک مجتمع گلخانه در قاین سه درصد و بقیه شهرستان‌ها تا چهار درصد سود در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: تفاوت در نظر گرفته شده بین شهرستان‌ها برای ایجاد انگیزه به منظور سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای است.

قوسی بیان کرد: در زمینه اعتبارات نهضت گلخانه‌ای پارسال محدودیت تسهیلات در سراسر کشور را داشتیم که امسال نیز این محدودیت وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: پارسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای مناطق کمتر توسعه‌یافته ۹ استان کشور در نظر گرفته شد که خراسان جنوبی بیش از ۳۰ درصد اعتبار را جذب کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.