ماموران پلیس شازند ۲۸ سکه مربوط به دوره اشکانی را کشف کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ماموران نیروی انتظامی شهرستان شازند ۲۸ سکه مربوط به دوره اشکانی را کشف کردند.

مرزبان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: در پی تفتیش یک دستگاه خودرو سواری شخصی توسط ایستگاه بازرسی توره ۲۸ سکه تاریخی مسی مربوط به دوره الیمایید از ۶ متهم کشف و ضبط شد.

مرزبان افزود: این سکه‌های تاریخی در کنار تعدادی ظروف صنایع دستی و مجسمه در خودرو جاسازی شده بود.

او اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های فنی انجام شده از سوی کارشناسان زبده، اصالت اشیای مکشوفه تایید و قدمت آن‌ها در زمان دوران اشکانی و الیمایید تخمین زده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر تمامی سکه‌ها تحویل نیروی انتظامی شده تا پس از طی مراحل قانونی شناسایی و تحقیق باستانی بیش تری بر روی آن‌ها صورت گیرد.

او با اشاره به برخورد قاطع با هرگونه اقدام خلاف قانون افراد سودجو خواستار همکاری شهروندان در این خصوص شد و افزود: انتظار می‌رود هرگونه اقدام مشکوک و غیر قانونی در کمترین زمان اطلاع رسانی شود.

الیمایی یکی از حکومت‌های محلی دوره اشکانی در خوزستان بوده که در کهگیلویه و بویر احمد و حوزه‌هایی از لرستان و بختیاری حکومت می‌کرده و بطور مستقل اقدام به ضرب سکه می‌کردند.

این سکه‌ها بیشتر از جنس مس هستند و با نقوشی، چون لنگر؛ هلال ماه و ستاره تزیین شده‌اند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.