رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافراستان اصفهان گفت: کرونا و کاهش مسافر موجب تغییر شغل ۳۰ درصد رانندگان حمل و نقل عمومی استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، امیرحسین سیامکی رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافر استان اصفهان گفت: در ۲۰ ماه گذشته با شیوع ویروس کرونا تعداد مسافر و میزان سفر‌ها کاهش یافت و این اتفاق موجب تغییر شغل رانندگان شده است.

وی بیان‌کرد: کاهش ۳۵ درصدی تعداد مسافر و محدودیت‌ها در ظرفیت اتوبوس و تاکسی بر معیشت فعالان عرصه حمل و نقل اثر گذاشته است و آنان برای جبران این مشکل به رانندگی در حمل و نقل بار و یا دیگر عرصه‌ها مشغول شده‌اند.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافر استان اصفهان ادامه داد: این تغییر شغل موجب کاهش خودرو و راننده شده است.

وی همچنین به افزایش هزینه حوزه حمل و نقل و کرایه‌های پایین اشاره کرد و گفت: چنین وضعی شرایط سختی را به شرکت‌ها و فعالان حمل و نقل مسافر تحمیل می‌کند.

سیامکی افزایش قیمت تعمیر خودرو، لاستیک، روغن و وسایل موتوری و کاهش کیفیت آن را از معضلات پیش‌روی رانندگان و مالکان خودرو عنوان کرد و یادآورشد: هزینه‌های افزایشی و کاهش تعداد مسافر و کرایه‌ها انگیزه فعالیت را در این عرصه از بین برده است.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی حمل و نقل مسافر استان اصفهان افزایش سن ناوگان اتوبوس بین استانی را از دیگر چالش‌های حمل و نقل مسافر دانست و گفت: واردات و تولید اتوبوس در گذشته موجب شده بود که عمر ناوگان به ۱۲ سال برسد، اما متوسط سن اتوبوس‌ها به دلیل گرانی و نبود خودرو با کیفیت به ۱۶ سال رسیده است.

کاهش تصادفات و افزایش ایمنی در حمل و نقل عمومی در یک سال اخیر دیگر موضوعی بود که سیامکی به آن اشاره کرد و گفت: کاهش سفر‌ها در این خصوص نقش داشته، اما قانونمداری و آموزش رانندگان نیز موثر بوده است.

استان اصفهان دارای بیش از ۱۳۰ شرکت حمل و نقل مسافر و پنج اتحادیه شهرستانی است.

این استان با بیش از ۵۰ هزار راننده، ۳۵ هزار دستگاه خودرو فعال در ناوگان حمل و نقل کالا و بار و بیش از ۹ هزار خودرو در ناوگان حمل و نقل مسافر جزو استان‌های برتر حمل و نقل مسافر و بار کشور است.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار