مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی در مشهد تنها مجموعه پرتو درمانی در کشور است که تکنیک DIBH یا پرتو درمانی با پایش و مدیریت حرکات تنفسی را برای غلبه بر سرطان پستان انجام می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاظمه ورشویی رئیس مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد گفت: این تکنیک از سال ۱۳۹۷ در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) برای بیماران مورد پرتودرمانی پستان چپ استفاده می‌شود.

او افزود: این روش برای بیمارانی که ریسک بالا در زمینه‌هایی مانند سابقه خانوادگی بیماری‌های قلبی و استفاده از دارو‌های شیمی درمانی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد بطوریکه در این تکنیک بیمار با آموزش بهینه، مهارت دم عمیق پایدار را کسب کرده و پس از آموزش‌های لازم، تصویربرداری و درمان انجام می‌شود.

رئیس مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی مرکز درمانی رضا (ع) در مشهد ادامه داد: از آنجا که حساس‌ترین بخش قلب بیمار در میدان اشعه درمانی پستان واقع می‌شود، پرتودرمانی احتمال عوارض قلبی را برای بیمار به همراه دارد لذا در مرکز تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی رضا (ع) برای بیماران با ریسک بالای بیماری قلبی، پرتودرمانی در دم عمیق انجام می‌شود و بدین طریق کمترین اشعه به بافت قلب برخورد نموده و عوارض درمان بسیار کاهش می‌یابد.

ورشویی بیان کرد: این مرکز از نظر افزایش بهره‌وروی درمان و از بین بردن تومورها، حفظ بافت‌های سالم و افزایش کیفیت زندگی بیماران در کشور پیشگام بوده و بهترین و موثرترین تکنیک درمانی را برای غلبه بر سرطان به کار گرفته است.

او تصریح کرد: تکنیک IMRT یا "پرتودرمانی با شدت متغیر" یکی دیگر از روش‌های نوین پرتودرمانی منحصر به فرد در کشور است که در این مرکز درمانی به کار می‌رود.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.