برگزاری مراسم سالگرد درگذشت آیت الله اعرافی در میبد

بیست و نهمین سالروز ارتحال آیت الله محمد ابراهیم اعرافی در میبد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، بیست و نهمین سالگرد درگذشت آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی امام جمعه فقید میبد، با حضور اقشار مختلف مردم انقلابی و مسئولان استان و شهرستان در محل مصلای میبد برگزار شد. 

حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه قم در این مراسم، گفت: انسان در عمل به توصیه‌های دینی باید به آن‌ها باور داشته باشد و اگر باور نداشته باشد، به راحتی دروغ می‌گوید در حالی که دین اسلام انسان‌ها را از دروغ گفتن منع کرده است.

او افزود: مشخص بودن مبدا و مقصد مسیر باعث ایجاد انگیزه در طی مسیر می‌شود و برای داشتن کمترین خطا نیز باید از انسان‌هایی که مسیر رسیدن به مقام انسان کامل را طی کرده اند، الگوبرداری کرد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: بعضی افراد به خود اجازه ورود در هر حوزه‌ای می‌دهند و به راحتی اعتقادات دینی را مورد تمسخر خود قرار می‌دهند که دلیل آن نیز بهره نگرفتن از روایات دینی و سیره نبوی است.

او با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله اعرافی، از وی به عنوان نمونه‌ای از افرادی یاد کرد که مسیر رسیدن به انسان کامل را طی کرده‌اند.

مرحوم حاج شیخ از سال‌های قبل از انقلاب و نیز در دوران انقلاب نمازجمعه اقامه می‌کرد و میبد یکی از معدود شهر‌هایی بود که قبل از انقلاب در آن نمازجمعه اقامه می‌شد.

ایشان در خطبه‌های نماز جمعه صریحا به رژیم پهلوی حمله می‌کرد. همچنین وی در مبارزه و طرد سلطه خان ها، مبارزه با نفوذ بهاییت، تأسیس حوزه علمیه میبد، احداث مساجد و آب انبارها، حفر قنوات و تدریس و ارشاد مردم و رهبری فکری منطقه، فعالیت مثمرثمری به انجام رساند.

آیت الله حاج شیخ محمد ابراهیم اعرافی امام جمعه فقید میبد در ۲۸ شهریور ۱۳۷۱ خورشیدی در ۸۲سالگی به سرای جاوید پیوست.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.