باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

سر در آوردن از تهران برای آسفالت راه روستایی/ آمبولانس‌ها هم به گرموک و گرمیدر نمی‌آیند

اهالی حدود ۱۰ روستای بخش مرکزی بیرجند از جمله گرموک و گرمیدر، از آسفالت نبودن راه دسترسی به روستاها ناراضی اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مردم روستا‌های گرموک، گرمیدر، نیستان و ۷ روستای دیگر بخش مرکزی شهرستان بیرجند با طرح گلایه ای، از آسفالت نبودن محور روستایی که موجب دسترسی افراد به این روستا‌ها می‌شود نارضایتی خود را اعلام کردند.

مرگ ۲ نفر به خاطر آسفالت نبودن جاده

یکی از ساکنین این منطقه می‌گوید: ما فقط به دنبال آسفالت شدن ۵ کیلومتر راهی هستیم که همه روستا‌های این منطقه از آن استفاده می‌کنند.

او ادامه می‌دهد: ده سال است که مردم روستا‌ها برای آسفالت شدن این راه پیگیری می‌کنند و حتی سر از پایتخت در آورده اند، اما تنها اقدامی که انجام می‌شود، تیغ کشی جاده است که پس از دو هفته دوباره وضعیت به حالت سابق خود بر می‌گردد.


بیشتر بخوانید


این روستانشین بخش مرکزی بیرجند بیان می‌کند: تاکنون ۲ نفر در یکی از روستا‌ها بخاطر نرسیدن آمبولانس به روستا جان خود را از دست داده اند و دلیل نیامدن آمبولانس هم خرابی جاده بوده است.

او عنوان می‌کند: در اینجا واحد‌های مرغداری هم داریم که کار برای آن‌ها هم مشکل شده است.

آسفالت روستاهای کم جمعیت در اولویت نیست

برای پیگیری موضوع تماس گرفتیم با جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تا از آخرین وضعیت اقدامات انجام شده برای آسفالت این محور مطلع شویم.

او گفت: احداث محور‌های روستایی از سال ۹۸ به این اداره کل واگذار شده است و روستای گرموک براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۹ خانوار و گرمیدر دارای ۱۶ خانوار جمعیت است که با عنایت به برنامه ششم توسعه مبنی بر بهسازی راه روستا‌های بالای بیست خانوار، آسفالت روستا‌های مذکور در اولویت اجرایی این اداره نیست.

جلال زاده اظهار کرد: براساس میزان اعتبارات ابلاغی و تخصیصی در سال ۱۴۰۰ احداث ابنیه فنی آسفالت محور نیستان-شیخان در برنامه اجرایی قرار دارد با تکمیل محور، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به استانی شدن اعتبارات احداث و توسعه راه‌های روستایی، در صورت تأمین و تخصیص اعتبارات کامل در کمیته برنامه ریزی شهرستان، این اداره کل آمادگی جهت تکمیل عملیات اجرایی این محور را دارد.

او با اشاره به صحبت مطرح شده از جانب اهالی که گویا اعتبار اختصاص یافته به این محور در جای دیگری خرج شده است، عنوان کرد: به هیچ عنوان اعتبارات پروژه‌ها که تعریف و اختصاص می‌یابند، قابل هزینه کرد در جایی دیگری نیستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار