حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا ۵ سال کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  با کاهش ۵ ساله حداقل سن ثبت‌نام و دریافت نوبت واکسن کرونا قطار واکسیناسیون کرونا در سراسر کشور و در استان مرکزی و شهرستان محلات هم به دهه شصتی‌ها رسید.

طبق اعلام وزارت بهداشت تمامی افراد ۳۲ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۸ و قبل) در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir زمان و محل دریافت واکسن را بلافاصله خودشان انتخاب کنند و برای این کار، نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.


دکتر قلیچ خانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات در این خصوص گفت: با توجه به تسهیلی که در فرآیند ورود واکسن به کشور انجام شده سرعت واکسناسیون در شهرستان محلات هم افزایش پیدا کرده و اغلب گروه‌های سنی در حال واکسینه شدن هستند.

قلیچ خانی افزود: در شهرستان محلات در دو هفته اخیر روند واکسیناسیون سرعت گرفته و از این پس نیز این سرعت افزایش پیدا خواهد کرد.

او اضافه کرد: در حال حاضر در شهرستان محلات روزانه نزدیک به هزار دز واکسن تزریق می‌شود که به طور کلی تا کنون حدود ۳۳ هزار واکسن تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان محلات بیان کرد: حدود ۲۱ هزار دز که ۴۹ درصد این جمعیت را شامل می‌شود در نوبت اول و حدود ۱۲ هزار دز که ۲۸ درصد را شامل می‌شود هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند.

او ادامه داد: به یاری خدا و با توجه به اینکه در این هفته واکسیناسیون را به دهه شصت رساندیم توقع داریم با افزایش سرعت واکسناسیون در این رده سنی بتوانیم زودتر بازه واکسیناسیون را افزایش داده و کلیه افراد واجد شرایط را واکسینه نماییم.

برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، داشتن نوبت از سامانه salamat.gov.ir برای مراجعه به پایگاه‌های تزریق واکسن ضروری است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.