استاندار قم گفت: شهروندان قمی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از خیز ششم کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، بهرام سرمست،استاندار قم  روز شنبه درپایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به‌صورت ویدئو کنفرانس درآن شرکت کرده بود، درگفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطابق گزارش ارائه شده دراین جلسه، روند موج پنجم کرونا درکل کشور به‌غیر از ۲ یا ۳ استان نزولی است، تعداد شهر‌های قرمز و نارنجی کاهش پیدا کرده و برخی شهر‌ها زرد و حتی آبی شده‌است.

او همچنین با تاکید براین که وضعیت کرونایی قم نارنجی است، تصریح کرد: براساس پیگیری‌هایی که از وزارت بهداشت، درمان‌وآموزش پزشکی داشتیم، مجوز واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال قم صادر شده است و با توجه به‌تعدد مراکز تزریق واکسن انتظار داریم، واکسینه شدن جامعه هدف دراستان سرعت بخشیده شود.

استاندار  ادامه داد: دراین جلسه موضوع تسریع در واکسیناسیون به‌ویژه برای استان‌هایی مانند تهران به‌لحاظ اهمیتی که درمبادله‌های جمعیتی دارد، مورد تاکید قرار گرفت.

سرمست افزود: راجع به استان‌هایی مثل بوشهر، کرمان و کرمانشاه که از نظر رعایت دستورالعمل ها وضعیت ضعیف‌تری دارند، نیز تاکید شد، نظارت‌ها بیشتر شود.

او وضعیت استان قم را از نظر رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بالاتر از میانگین کشوری دانست، و گفت: همچنان از شهروندان انتظار داریم که با رعایت دستورالعمل هاوهمچنین مراکز واکسیناسیون نیز با گسترش واکسیناسیون تلاش کنند، که این موجی که درحال فروکش است، با موج جدید همراه نباشد.

سرمست دربخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: دراین جلسه درارتباط با سفر به‌عتبات‌ عالیات و بازگشایی دانشگاه‌ ها ومدارس نیز بحث‌هایی مطرح، و جمع‌بندی نهایی به‌جلسه‌های آینده موکول، و برتزریق ۲ دُز واکسن کسانی که می‌خواهند به‌عراق سفر کنند، هم تاکید شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار