استان اصفهان جزء پنج استان برتر کشور در کاهش سرقت شناخته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار میر حیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان در نشست مشترک فرماندهی انتظامی و مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان و معاونان این مرکز، روند سرقت را در استان اصفهان رو به کاهش دانست و گفت: در ۵ ماه گذشته جرایم خشن در این استان ۷۴ درصد کمتر از مدت مشابه پارسال شده است.

وی برخورد نکردن متناسب با جرم و مجرم را از مهمترین دلایل وقوع جرم در جامعه دانست و افزود: لازم است مجلس قوانین متناسب با آن وضع کند.

سردار میرحیدری آگاه سازی، اقناع سازی و مشارکت عمومی را سه مولفه مهم کاهش جرم در جامعه دانست و گفت: با تولیدات رسانه‌ای می‌توان به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یافت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: اجتماعی کردن پدیده اعتیاد از برخورد‌های قهری اثر بخش‌تر است و این فرهنگ سازی در رسانه‌ها می‌تواند به بهبود بیماران کمک کند.

سردار میر حیدری، احساس امنیت را از خود امنیت مهم‌تر برشمرد و گفت: توصیه همیشگی پلیس به مردم در حوزه سرقت توجه به راهکار‌های پلیس است و همیشه تاکید شده است مردم از نگهداری وجه نقد و طلا در منزل خود داری کنند.

مدیر کل صداو سیمای مرکز اصفهان هم در این نشست با قدردانی از تلاش‌های نیروی انتظامی درفراهم کردن نظم و امنیت در جامعه گفت: تا پایان امسال دو مستند از شهدای نیروی انتظامی استان در صداوسیمای استان ساخته خواهد شد.

بهرام عبدالحسینی با اشاره به اینکه در دوره جدید رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی اقناع سازی مخاطب سخت شده است، افزود: مخاطب از بین روایت‌های مختلف قدرت گزینشگری دارد و به سادگی یک روایت را قبول نمی‌کند و سرعت عمل و شفاف سازی می‌تواند به اقناع مخاطب کمک کند.

همچنین در این نشست روسای مختلف فرمانده انتظامی استان دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.


انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار