۴ هزار و ۲۲۸ مادر و کودک مبتلا به سوءتغذیه تحت پوشش کمیته امداد خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۴ هزار و ۲۲۸ کودک مبتلا به سوءتغذیه و مادر باردار و شیرده از خدمات غذایی و سلامت کمیته امداد خراسان شمالی بهره‌مند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی  بابیان اینکه اکنون دو هزار و ۸۸۸ مادر باردار و شیرده نیازمند در استان شناسایی‌شده‌اند که مبتلابه سوءتغذیه هستند، افزود: از ابتدای امسال  تاکنون، حدود یک میلیارد و ۱۵۲ میلیون تومان برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.

الهی راد همچنین شمار کودکان مبتلا به سوءتغذیه تحت حمایت این نهاد را هزار و ۳۴۰ نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون ۵۳۶ میلیون تومان نیز برای رفع سوءتغذیه این افراد هزینه شده است.


بیشتر بخوانید


او عنوان کرد: این مادران و کودکان به‌صورت ماهانه سبد غذایی دریافت می‌کنند که ارزش این سبد، ۱۰۰ هزار تومان در ماه است.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی به نحوه شناسایی مادران و کودکان مبتلابه سوءتغذیه اشاره کرد و گفت: مادران دچار سوءتغذیه از طریق مراکز بهداشتی و کودکان دچار سوءتغذیه نیز توسط مراکز بهداشت و درمان استان شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند.

او گفت: دوره پایش سلامت کودکان مبتلابه سوءتغذیه هر شش ماه یک‌بار است که در صورت سلامت از حمایت این طرح خارج و افراد جدید جایگزین می‌شود و همچنین مادران باردار از ابتدای ماه چهارم بارداری تا ۲۴ ماه پس از زایمان، مشمول بهره‌مندی از مزایای این طرح هستند.

الهی راد افزود: سبد غذایی شامل برنج، ماکارونی، عدس، پنیر، مرغ، خرما، روغن، نخود، لوبیا، تن ماهی، سویا است که ماهانه بین مادران باردار و شیرده و کودکان سوءتغذیه توزیع می‌شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.