مدیرجهاد کشاورزی تربت جام گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۳۰ هکتار مکان‌یابی و ۵۷۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار در تربت جام اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عرفانی مدیر جهادکشاورزی تربت جام گفت: خشکسالی و کم آبی در ایران یک واقعیت اقلیمی است و با توجه به روند روز افزون نیاز بخش‌های مختلف به آب، مشکل خشکسالی در سال‌های آینده حادتر هم خواهد شد لذا در چنین شرایطی یکی از راهکار‌های موثر و عملی استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب است.

او افزود: مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی که بخش عمده‌ای از مصارف آب در ایران و جهان را هم شامل می‌شود، می‌تواند بسیار موثر و راهگشا باشد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام ادامه داد: بسیار روشن است که برای دستیابی به این مهم، شناسایی شاخص‌های اصلی مدیریت مصرف آب و تعیین این شاخص به روش‌های مناسب است.


بیشتر بخوانید


عرفانی بیان کرد: راندمان‌های آبیاری، بهره وری مصرف آب کشاورزی، مقدار آب مصرفی در بخش کشاورزی و توسعه پایدار روش‌های نوین آبیاری از مهم‌ترین شاخص‌های کلیدی و رویکرد‌های اساسی در برنامه ریزی‌های کلان مربوط به تامین، تخصیص و مصرف اصولی از آب در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی است.

او تصریح کرد: یکی از موثرترین راهکار‌های صرفه جویی آب در بخش کشاورزی افزایش راندمان آبیاری با استفاده از روش‌های نوین آبیاری می‌باشد.

رئیس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی گفت: تربت جام از ابتدای سال تاکنون ۸۳۰ هکتار طرح آبیاری تحت فشار مکان یابی انجام شده و در شرف طراحی و نقشه برداری و در فاز مطالعاتی می‌باشد و ۵۷۰ هکتار نیز طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان در سال جاری اجرا شده است.

او افزود: در حوزه حفاظت خاک ۶۰۰ هکتار اصلاح و بهبود خاک با افزایش مواد آلی به خاک انجام شده است.

انتهای پیام//س. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.