وزیر انرژی عربستان در ادامه ادعا‌های بیهوده خود، اعلام کرد ریاض نگران برنامه هسته‌ای ایران و عدم شفافیت آن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المواطن، «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر نیروی عربستان در گزافه‌گویی جدید در نشست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرد این کشور نگران برنامه هسته‌ای ایران  و عدم شفافیت آن است.

او در ادامه اظهارات بی اساس خود علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: عربستان هرگونه اشاعه هسته‌ای در خاورمیانه را برنمی‌تابد و بر اهمیت تعهد کشور‌ها به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای تاکید می‌کند.

وزیر نیروی عربستان در پایان نیز اضافه کرد: ما حمایت خود را از آژانس اتمی برای تحکیم استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای و استفاده از آن برای خدمت به بشریت اعلام می‌داریم.

پیش از این هم عربستان بار‌ها در اظهاراتی مداخله‌جویانه اعلام کرده بود از تلاش‌های بین المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای حمایت می‌کند و سازمان‌های بین‌المللی خواست مکانیزم‌هایی را برای بازرسی سریع از برنامه و سایت‌های هسته‌ای کشورمان به کار گیرند!

عربستان بار‌ها مدعی شده است که می‌خواهد در مذاکرات هسته‌ای ایران یکی از اعضای اصلی مذاکره کننده باشد و این در حالی است که تهران همواره تأکید کرده که اعضای برجام مشخص و تغییرناپذیرند با این حال فرانسه نیز با حمایت از این سخنان مقامات سعودی چندی پیش اعلام کرد عربستان هم می‌تواند یکی از اعضای مذاکره‌کننده با ایران باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
اونقدر تهدید و تخریبش کنید تا یک قدرت بلا منازع بشود اری اینکه از قدیم 4 کشور در این منطقه عرض اندام میکردن و رقیب بودن ایران و عربستان و مصر و ترکیه خب فعلا از نظر اقتصاد ازاد پایدار ترکیه تا حدود زیادی پیشرفته چون به حرف اروپاییها رفت و قدرت نظامی بالایی داره و ایران قردت نظامی بالا و اقتصاد زیر صفر و مصر هردو زیر صفر و عربستان ضعیف نظامی ولی مستعد قدرت نظامی و امروز خاورمیانه بیشترین سلطه پذیری از امریکا را دارد خود چینیها هم الگوشون امریکاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
از کی تا بحال عربستان قدرت منطقه شده ؟ ایران چنانکه تحریم نباشد و انگل های داخلی با طمع خود موجب تعطیلی کار خانه ها نشوند و پول های کلان را به امارات و ترکیه نبرند در زمینه اقتصاد جزء چند کشور اول جهان خواهیم بود . عربستان سلاح وارداتی دارد ولی نیرو و ارتش به لحاظ کمی و کیفی ندارد و باید ارتش را هم از غرب وارد کند ، جریان یمن را ببینید.گرچه چین هم به فکر منافع خود است اما دامانش از جنایت بسیار پاکتر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۹ شهريور ۱۴۰۰
وزیر انرژی عربستان در ادامه ادعا‌های بیهوده خود، اعلام کرد ریاض نگران برنامه هسته‌ای ایران و عدم شفافیت آن است.
یعنی کسی نیست دهنه این بزنه
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۳ ۳۰ شهريور ۱۴۰۰
انشالله میزنه
آخرین اخبار