توافق نامه همکاری میان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان با حضور مدیران کل دو دستگاه به امضا رسید.

توافق نامه همکاری میان آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان و اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان در راستای دستیابی به اهداف برنامه سوادآموزی و ریشه کنی بی سوادی در میان مددجویان زندان‌ها در محل دفتر مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان منعقد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  اظهار کرد: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش با ظرفیتی که برای آن تعریف شده می‌تواند با آموزش مهارت‌های مختلف در کنار سواد مردم را به همزیستی مسالمت آمیز هدایت نماید.

رخشانی افزود: باید با برنامه ریزی‌های مدون و عملی کوتاه، میان و بلند مدت، برای سرانجام بخشی معضل بی سوادی همت گماشت و تحقق این امر مهم مستلزم همکاری و همیاری آحاد مردم به خصوص سازمان ها، نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی بی سوادی و کم سوادی را یکی از اصلی‌ترین عوامل بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و وقوع جرم در جامعه دانست و افزود: هر چه سطح دانش، آگاهی و مهارت‌های اجتماعی افراد توسعه پیدا کند، به همان میزان شاهد کاهش تعداد بزهکاران، مجرمین و متخلفین قانون گریز خواهیم بود.

رخشانی خاطر نشان کرد: انتظار داریم زندانیانی که بخشی از دوره‌های سوادآموزی را در زندان می‌گذرانند و سپس آزاد می‌شوند، ادامه ارتباط آنان با آموزش و پرورش جهت اتمام آموزش حفظ شود.

 براساس این توافق نامه آموزش و پرورش استان متعهد به آموزش ۹۵۰ نفر در دوره سوادآموزی، آموزش ۱۴۰ نفر در دوره تحکیم و آموزش ۲۵۰ نفر در دوره انتقال در زندان‌های استان خواهد بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار