غفاری گفت: ورزش در فضا‌ی علمی و دانشگاهی به ویژه در سطح بین الملل، جایگاهی خاص و نقش کلیدی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژه برنامه روز جهانی ورزش‌های دانشگاهی (FISU) صبح امروز (سه شنبه، ۳۰ شهریور) با حضور غلامرضا غفاری رئیس سازمان امور دانشجویان و جمعی دیگر از مسئولان دانشگاهی در دانشگاه پیام نور برگزار شد.

در این برنامه غلامرضا غفاری، رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: ورزش جایگاه ویژه‌ای در مناسبات و حیات اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی و سیاسی جوامع انسانی دارد.

غفاری تصریح کرد: ورزش به علت سهم و نقشی که در مناسبات اجتماعی دارد، تعیین کننده بسیار مهمی برای هویت بخشی و روند نقش آفرینی جامعه بشری است؛ نقش آفرینی مکاتبه‌ای برای کسب هویت.

سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: این نقش آفرینی در یک مجموعه و جمع فرهیخته طبیعتاً اثرگذاری زیادی را در دانشگاه و محیط پیرامون خود می‌گذارد.

غفاری گفت: ورزش در فضا‌ی علمی و دانشگاهی به ویژه در سطح‌ بین الملل جایگاه خاصی دارد؛ وقتی صحبت از دیپلماسی در عرصه‌های مختلف علمی، بین المللی و سیاسی می‌شود، در می‌یابیم که ورزش نقش بسیار کلیدی دارد.

سرپرست سازمان امور دانشجویان بیان کرد: ورزش از گذشته‌های تاریخی نقش زیادی را در جوامع بشری داشته است. آموزه‌های برآمده از فرهنگ دینی و فرهنگ ملی ما گواه بر اهتمام به ورزش می‌دهند، چرا که شرط کلیدی برای سلامتی، شور و نشاط و رونق بخشی به اجتماعات مختلف همان ورزش است، بنابراین هرچه جوامع در مسیر توسعه و پیشرفت باشند، توجه آنها به عنصر ورزش بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار