فرماندار همدان گفت: مسئولان باید برای احیا، ترمیم و بازآفرینی اعتماد اجتماعی اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد علی محمدی فرماندار همدان روز سه شنبه در آیین معارفه رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر و فرمانده انتظامی شهرستان همدان اظهار داشت: اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی جامعه دچار خدشه و نقصان شده است که این نقیصه نتیجه عملکرد مسئولان است.

او اضافه کرد: وقتی مردم می‌بینند که عکس هر آنچه مسئولان به ویژه درباره ارزانی اقلام و کالا‌ها عنوان می‌کنند اتفاق می‌افتد این امر سبب سلب اعتماد می‌شود بنابراین باید دنبال ترمیم، احیا و بازآفرینی اعتماد اجتماعی رفت.

فرماندار همدان تاکید کرد: هزینه عملکرد نادرست یک مسئول را نباید نظام بپردازد بلکه در صورت کوتاهی و کم کاری باید فرد مسئول برکنار شده و با وفاق و همدلی و دست در دست هم برای رفع مشکل به وجود آمده تلاش کرد.

محمدی با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی بسیاری از جان و مال خود گذشتند تا این ملت در امنیت زندگی کنند و خون بهای شهدا و انقلاب شرایط کنونی است بنابراین جایز و شایسته نیست در انجام کار‌ها از نگاه و توجه شهدا غافل باشیم.

او یادآوری کرد: نیروی انتظامی در غائله سال ۸۸ و ۹۸، در کنار دیگر نیرو‌ها و نهاد‌ها برای تامین امنیت تلاش کرد و هم اینک هم ناجا از تمام بضاعت و ظرفیت خود برای مطرح شدن همدان به عنوان استانی امن در کشور استفاده کرده است.

فرماندار همدان ادامه داد: مقدم بودن پیش بینی بر پیشگیری با شناسایی و رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت رویکرد اصلی شورای تامین شهرستان همدان در سال‌های اخیر بوده است چرا که معاندان نظام و ایادی جیره خوار آن‌ها از کنار مباحث به وجود آمده به راحتی نمی‌گذرند.

محمدی تاکید کرد: در این راستا طرح‌هایی برای پیشگیری از هر نوع تحصن، تجمع و ناامنی اجتماعی پیش بینی شده است به گونه‌ای که به علت وجود هماهنگی و انسجام بین نهاد‌های نظامی و اطلاعاتی در شورای تامین، ۲۴ ساعت قبل از بروز هر نوع اتفاق ما از آن مطلع بودیم.

او اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های قانونی، همکاری دستگاه قضایی در ارایه مجوز انجام کار و مسئولیت پذیری از دیگر اصول و رویکرد‌های شورای تامین شهرستان همدان بوده است.

فرماندار همدان تاکید کرد: قرار نیست دستگاه‌های اجرایی به بهانه حضور نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی در اجرای مسئولیت ها، خود را کنار بکشند همچنین قرار نیست مال و اموال دولتی به تاراج برود سپس از ناجا درخواست پیگیری داشته باشند بلکه باید آن‌ها نیز در تامین امنیت به میدان بیایند.

محمدی اظهار داشت: کسبه، فضای آموزشی و امورات و معیشت مردم طی ۲ سال گذشته تحت تاثر ویروس کرونا قرار گرفته و نیروی انتظامی نیز از این قاعده بی نصیب نبوده است.

فرمانده سابق انتظامی شهرستان همدان برگ زرین و افتخار انتظامی شهرستان را در سه سال گذشته به درک واصل شدن قاتل شهید حجت الاسلام قاسمی، برگزاری ۲ انتخابات در سال ۹۸ و ۱۴۰۰ دانست.

سرهنگ جمشید باقری افزود: در طی سه سال گذشته شاهد فراخوان‌های مختلف از سوی معاندان نظام به ویژه در جریان برگزاری انتخابات و شیوع ویروس کرونا بودیم که با تلاش همه دستگاه‌های امنیتی در شهرستان هیچگونه اتفاقی نیافتد.

او بیان کرد: یکی از مطالبات جدی و به حق مردم جمع آوری معتادان متجاهر و ولگرد است که در سمت جدید رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر خواستار همکاری دستگاه‌ها برای جمع آوری معتادان هستند.

فرمانده سابق انتظامی شهرستان همدان اضافه کرد: به طور حتم با استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف از جمله بسیج به عنوان انتظامی بسیجی می‌توان در مجموعه پلیس مبارزه با مواد مخدر گام‌های بلندی برداشت.

در این آیین سرهنگ هادی نجفی سرپرست سابق رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان همدان و سرهنگ جمشید باقری فرمانده سابق انتظامی شهرستان همدان به عنوان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان معرفی شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار