استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:افزایش روزافزون استخراج رمزارز‌ها نگران‌کننده است و باید برای مقابله با آن راهکار‌هایی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با هشداردهنده خواندن اخبار مربوط به افزایش استخراج رمزارزگفت:متأسفانه هنوز سازوکار قانونی در این خصوص فراهم نشده است و برای فعالیت‌های غیرقانونی نیز مجازات بازدارنده‌ای وجود ندارد.

او پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی از سوی بانک‌ها را بسیار آهسته خواند و تسهیل در این خصوص را خواستار شد وافزود: بانک‌ها در راستای پشتیبانی و مانع‌زدایی از بخش تولید، روند پرداخت تسهیلات به واحد‌های صنعتی و تولیدی را تسهیل کنند.

اوبا اشاره به گزارش پرداخت تسهیلات ابلاغی این کارگروه از سوی بانک‌های استان، اضافه کرد: ارائه گزارش به معنی زیر سوال بردن زحمات نظام بانکی نیست، اما در مسأله تولید، انتظار بیشتری از بانک‌ها داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در سال پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید، کار‌ها باید سرعت بگیرد و روند پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی و صنعتی و تأمین نقدینگی این واحد‌ها تسهیل شود.

پورمحمدی با بیان اینکه عملکرد کارگروه تسهیل آذربایجان شرقی در سطح کشور نمونه است، ادامه داد: اختیارات لازم به این کارگروه تفویض شده و اگر موانع و مشکلاتی در مسیر اجرای مصوبات آن وجود دارد باید در داخل استان حل شود.

اودرخصوص مصوبه کارگروه تسهیل مبنی بر اعطای تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی برای تأمین ژنراتور برق، گفت: واحد‌های تولیدی و صنایع در ماه‌های اخیر همراهی خوبی با شرکت‌های توزیع برق داشتند و باید برای تأمین برق پایدار آن‌ها همکاری شود.

او با بیان اینکه مشکل کمبود برق فعلا مرتفع شده، افزود: بنا به اعلام وزیر نفت، احتمالا در ماه‌های پایانی سال با کمبود گاز مواجه خواهیم شد که تدابیر لازم باید از اکنون اندیشیده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.