عضو شورای شهر همدان گفت: متاسفانه افراد سودجو اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات کرده اند که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،صفری‌افلاکی عضو شورای شهر همدان ناصر صفری افلاکی در صحن شورای شهر با اشاره به گسترش ساخت و ساز‌های غیرمجاز در باغات شهر و تخریب آن‌ها بیان کرد: متاسفانه افراد سودجو اقدام به ساخت و ساز‌های غیر مجاز در باغات کرده و این تخریب و تفکیک باغات شده که باید از این امر جلوگیری به عمل آید.

او با بیان اینکه ساخت و ساز‌های غیرمجاز منجر به تخریب باغات شده است، افزود: تمام سرمایه‌های گردشگری طبیعی شهر همدان وجود مناطق و طبیعی ماننند دره‌مرادبیگ، چشین، ابرو، گنجنامه و حیدره است که با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، باغات این مناطق رو به نابودی است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: همه ما نسبت به این سرمایه‌های طبیعی و گردشگری مسئولیت داریم که باید برای جلوگیری از پیشروی این ساخت و ساز‌های غیرمجاز راهکار مناسب و قانونی اتخاذ کنیم.

او با بیان اینکه قوانین ما برای برخورد با ساخت و ساز‌های غیر مجاز کافی نیست و تفسیرپذیر است تأکید کرد: یک عزم ملی نیاز داریم تا مسئولان آسیب‌ها و موانع را شناسایی کنند و در شرایط فعلی چند سازمان متولی این امر هستند، اما مسئولیت را بر عهده دیگری می‌اندازند.

صفری‌افلاکی گفت: در این حوزه باید سازمان ستادی با حضور نمایندگان دستگاه‌های متولی تشکیل شود که علاوه بر اصلاح قوانین و رویه‌ها، نیاز‌های واقعی و اجتناب‌ناپذیر باغداران را پیش‌بینی کند.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.