مدیرکل آموزش و پرورش زنجان گفت:صبح امروز بانواخته شدن زنگ شکوفه ها۲۱ هزار و ۳۸۲ دانش‌آموز کلاس اولی در استان زنجان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مظفری مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان صبح امروز پنجشنبه اول مهرماه در آئین نواختن زنگ شکوفه‌ها که در مدرسه شاهد ریحانه ناحیه یک زنجان برگزار شد، با اشاره به ثبت‌نام صد درصدی کلاس‌اولی‌ها برای سال تحصیلی۱۴۰۰_۱۴۰۱، گفت: امسال ۲۱ هزار و ۳۸۲ دانش‌آموز کلاس‌اولی در استان زنجان به مدرسه می‌روند و این تعداد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

مظفری با اشاره به کسب ۳ رتبه تک‌رقمی در کنکور امسال توسط دانش‌آموزان زنجانی، افزود: کسب این رتبه‌ها نشان می‌دهد که آموزش‌وپرورش به رسالت خود در بحث آموزش به نحو احسن  عمل کرده  است.

او تربیت را مقوله‌ای مهمتر از آموزش دانست و ادامه داد: در آموزش مجازی با توجه به اینکه معلم فقط بر بحث آموزش مباحث درسی تمرکز دارد، آموزش مسائل تربیتی جامانده و تربیت که یکی از چهار رکن اصلی آموزش است، مغفول واقع شده و دانش‌آموزان حداقل مهارت‌های اجتماعی، تعاملات و ارتباط‌گیری را نمی‌آموزند.

مظفری از بازگشایی حضوری مدارس روستایی از مهر ماه خبر داد و گفت: مدارس شهری نیز به تدریج از آبان‌ماه و به صورت گروهی آغاز به کار خواهند کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان با تأکید بر اینکه آموزش‌وپرورش به صورت حضوری اتفاق می‌افتد، ادامه داد: امسال هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود و با وجود بازنشسته شدن هزار معلم در استان زنجان، مشکلی در تأمین نیروی فرهنگی  نخواهیم داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.