رایزنی وزرای خارجه روسیه و انگلیس در خصوص مذاکرات وین

وزیر خارجه روسیه با همتای انگلیسی خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص مذاکرات وین و ایران دیدار و رایزنی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، بنابر گزارش یک منبع مطلع انگلیسی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «لیز تراس» همتای انگلیسی‌اش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر دیدار کرده و در خصوص مسائل مربوط به ایران و مذاکرات هسته‌ای رایزنی کردند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود در خصوص این دیدار گفته است: لاوروف و تراس درباره ضرورت بازگشت هر چه زودتر ایران به میز مذاکرات، ثبات و امنیت در افغانستان و تشکیل دولتی فراگیر از سوی طالبان صحبت کردند.

لیز تراس که به تازگی از سوی «بوریس جانسون» نخست‌ وزیر انگلیس به منصب وزیر خارجه این کشور منصوب شده است برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است. تراس قبل از صحبت با لاوروف با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان نیز دیدار داشته است.

امیرعبداللهیان در این دیدار از سکوت و بی‌توجهی کشور‌های اروپایی در مقابل تحریم‌های یکجانبه آمریکا در قبال ایران انتقاد کرده و خواستار موضع‌گیری روشن اروپایی‌ها شده بود.

این دیدار‌ها نیز در حالی در حال انجام است که مذاکرات چهار بعلاوه یک با ایران از آوریل گذشته شروع شده و با آمدن دولت جدید ایران به صورت مقطعی متوقف شده است. از اهداف اصلی این مذاکرات بازگرداندن توافق هسته‌ای به شکل اولیه است که شامل موضوعات مربوط به لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اجرای تعهدات هسته‌ای تهران و بازگشت واشنگتن به برجام می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار