مقام ارشد آمریکایی مدعی شد واشنگتن خواستار گنجاندن مسائل منطقه‌ای به عنوان بخشی از مذاکرات برجامی نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری المانیتور به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی مدعی شد ایالات متحده خواستار گفت‌وگو‌های منطقه‌ای با ایران به عنوان بخشی از مذاکرات برجامی نشده است.

«لورا روزن» خبرنگار این پایگاه خبری از قول این مقام آمریکایی نوشت: «ما مطمئناً خواستار گنجاندن گفت‌وگو‌ها درباره مسائل منطقه‌ای به عنوان بخشی از مذاکرات برجامی درباره توافق هسته‌ای با ایران نیستیم.»

این مقام ارشد آمریکایی همچنین مدعی شد: «ما بر روی هیچ چارچوب خاصی اصرار نکرده‌ایم. آنچه ما دوست داریم چارچوبی برای رایزنی درباره امنیت منطقه‌ای است.»

روسیه قاطعانه گنجاندن مسائل منطقه در مذاکرات برجام را رد کرد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات برجامی در وین در پیامی در صفحه توییتر خود در واکنش به خبر خبرنگار المانیتور نوشت: «من به عنوان یک شرکت کننده در مذاکرات می‌توانم صحت این مطلب را تأیید کنم.»

میخائیل اولیانوف نوشت: «ایده بد ترکیب مسائل هسته‌ای، مسئله موشکی و امنیت منطقه قبل از آغاز مذاکرات در وین کنار گذاشته شد و روسیه قاطعانه آن را رد کرد.»

دولت انگلیس در بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود خطاب به کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن تمجید از نقش‌آفرینی این سازمان در کمک به کشور‌ها برای توسعه صنایع هسته‌ای طبق بالاترین استاندارد‌های ایمنی و امنیت، از آمریکا خواست به توافق هسته‌ای با ایران (برجام) بازگردد و از ایران هم خواسته شد به تبعیت از تعهدات هسته‌ای خود بازگردد.

پایگاه آکسیوس امروز (چهارشنبه) از برگزاری جلسه محرمانه‌ای میان مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره برجام طی روزهای گذشته خبر داد.

طبق اعلام آکسیوس، این جلسه به صورت کنفرانس ویدئویی به ریاست «جک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «ایال هولاتا» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به منظور گفت‌وگو درباره طرح جایگزین آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات برجام برگزار شده است.

یک مقام ارشد صهیونیست در مصاحبه با آکسیوس گفته است که آمریکا قصد وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران در صورت عدم ازسرگیری مذاکرات وین درباره برجام دارد.

اینگونه اقدامات آمریکا و رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش ذیل توافق برجام، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت «جو بایدن» ادعا می‌کند که قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، آمریکا را به توافق هسته‌ای بازگرداند اما تاکنون از اجرای تعهداتش در این خصوص خودداری کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار