ضرغامی گفت: واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی دارای صلاحیت بر اساس منویات مقام معظم رهبری از برنامه‌های دولت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از برنامه های دولت است بیان اینکه در این برنامه بخش خصوصی اقدام به احیا، مرمت و نگهداری آثار تاریخی می‌کند گفت: همچنین برای کسب درآمد نیز با ایجاد جاذبه‌های توریستی گردشگران به سمت این اماکن سوق داده می‌شوند.

او با اشاره به اینکه تغییر ذائقه گردشگری مردم کشورمان یکی دیگر از برنامه های وزارت میراث فرهنگی است تصریح کرد: بدین منظور معرفی استان‌های بکری، همچون ایلام به سایر نقاط کشور مد نظر است تا گردشگران و تور‌های گردشگری به جای رفتن به مناطقی، چون شمال، استانی نظیر ایلام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.

ضرغامی با اشاره به اینکه استان ایلام ظرفیت های ویژه ای چون دفاع مقدس، اربعین، آثار تاریخی چند هزار ساله، اماکن مذهبی و مناطق طبیعی دارد تاکید کرد: این استان می‌تواند به یک قطب گردشگری پردرآمد در کشور و حتی برای جذب توریست‌های عراقی تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام عنوان کرد: این استان به واسطه داشتن مرز بین المللی مهران در جذب توریست مذهبی بسیار موفق عمل کرده است و پس از پایان کرونا و با توجه به افزایش مسافران، باید زیرساخت‌های جذب گردشگر مذهبی در این استان افزایش یابد و تقویت شود.

ضرغامی سپس از بازارچه صنایع دستی شهر ایلام دیدن کرد و صنعتگران به بیان مشکلات و خواسته‌های خود پرداختند.

در این بازدید و با نظر مساعد وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اجاره بهای غرفه‌های بازارچه صنایع دستی شهر ایلام به علت شیوع ویروس کرونا و کسادی در بازار تا پایان سال بخشیده شد.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.