وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت انقلابی سیاست قطعی خود را بر پایه تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بازسازی آرایش فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پنجشنبه‌ شب در آیین پایانی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان رضوی در مشهد گفت: دولت مردمی و انقلابی سیاست قطعی و اصلی خود را بر پایه تحقق منویات رهبر فرزانه انقلاب در بازسازی آرایش فرهنگی و رسانه‌ای قرار داده است و تمام رویکردها در این راستا بازطراحی می‌شود.

او افزود: در حوزه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و نیز رسانه‌های مکتوب هم نیاز به بازتعریف داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دیروز رییس جمهوری به همه بخش‌های دولت دستور داد که بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای باید با یک برنامه منظم و هماهنگ حرکت کنند.

اسماعیلی بیان کرد: براین اساس همه دستگاه‌هایی که ساختار و بودجه فرهنگی دارند باید به صورت نقطه‌چین به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متصل شوند تا برنامه‌های فرهنگی و رسانه‌ای منظم و هماهنگ را به صورت هم افزا دنبال کنیم.


بیشتر بخوانید


او تصریح کرد: بخش شبکه‌های اجتماعی هم به‌صورت مصرح به معاونت مطبوعات و رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزوده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در هم‌افزایی با نهاد‌های بیرون از دولت نیز به دنبال ایجاد یک شبکه هم افزای رسانه‌ای هستیم تا گام‌های بزرگی برای اعتلای حوزه رسانه کشور برداریم و این کار را در قالب یک برنامه منظم و مدون جلو خواهیم برد.

اسماعیلی با بیان اینکه دولت مردمی و انقلابی، نماینده همه آحاد مردم است، اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به دنبال شکستن انحصارات هستیم و برای کمک به مناطق محروم هم بخش ویژه‌ای در وزارتخانه راه‌اندازی کرده‌ایم.

او افزود: به پشتیبانی رئیس جمهوری اعتماد دارم، به پشتیبانی ایشان وارد این عرصه شده ام، خود رئیس جمهوری هم شخصی کاملا فرهنگی و علاقه‌مند به حوزه رسانه هستند و تاکنون هر درخواستی که از ایشان داشته ایم را فراتر از انتظار برآورده کرده اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در حوزه رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای سال هاست که در مصاف نابرابر با جریان امپریالیسم قرار گرفته‌ایم، ادامه داد: بعد از دهه اول انقلاب اسلامی، با تغییر رویکرد جامعه رقیب از فاز نظامی به فاز فرهنگی، وارد یک منازعه فرهنگی گسترده شده ایم.

اسماعیلی بیان کرد: یکی از ابعاد پیچیده و پیش‌برنده برای دشمن حوزه رسانه بوده است که در این راه با عملیات پیچیده رسانه‌ای و با یک پشتیبانی گسترده مالی، امنیتی و اطلاعاتی روبه رو بوده ایم. چیزی مانند فتنه ۸۸ محصول عملیات پیچیده روانی، امنیتی و رسانه‌ای دشمن بود که واژه دروغی به نام تقلب را وارد ادبیات رسانه‌ای و از این طریق کشور را وارد بحران کرد و اگر هدایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت عمارگونه خواص نبود، امواج سهمگین این فتنه، قدرت آنرا داشت که کشتی انقلاب را با خطر جدی مواجه کند.

او تصریح کرد: فتنه ۸۸ در همان جایی که برای نظام نقطه تهدید بود، سرآغاز یک نقطه فرصت برای ایجاد جریان جدید رسانه‌ای برای جریان انقلاب هم بود. از سال ۸۹ به بعد وارد ترمیم و آرایش جدید رسانه‌ای در جریان انقلاب شدیم و امروز بعد از ۱۰ سال، جریان رسانه‌ای انقلاب در نقطه خوبی قرار گرفته و نقاط امیدواری بسیار زیاد است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با وجود همه مشکلات و اشکالاتی که در طول دهه اخیر داشته ایم یک جریان رسانه‌ای که وابسته به بخش عمده‌ای از حاکمیت بود، با سیاست‌های نظام همراهی نکرد و با سیاست‌های ابلاغی نظام، همراه نبود، ولی با همه این مشکلات به نقاط خوبی دست پیدا کردیم.

اسماعیلی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جریان مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، بر لزوم بازنگری در آرایش رسانه‌ای جریان انقلاب تاکید کردند و روی این ماموریت محوری انگشت گذاشتند و امروز دولت مردمی انقلابی مأموریت خود را در حوزه فرهنگ و رسانه با این تکلیف بزرگ آغاز کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به حمایت‌های رییس جمهوری و در قالب بسته حمایتی و اعتباری منظور شده، تسهیلات با بهره ۲ و چهار درصد به اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح به زودی آغاز شده و این تسهیلات در اختیار فعالان حوزه فرهنگ و هنر و رسانه قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی گفت: عضوگیری صندوق هم برای کسانی که تاکنون عضو نبوده اند از ماه آینده آغاز خواهد شد که در این فرآیند اعضای صندوق هنر، فرهنگ و رسانه با هم دیده شده اند.

انتهای پیام//ص. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.