جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آخرین توانمندی‌های این نیروی نظامی را در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما تشریح کرد.

به گزارش  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب یکم مهرماه با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما به بررسی آخرین توانمندی‌های سپاه پاسداران پرداخت.

دریادار پاسدار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی به تکلیف خود در همه زمان‌ها عمل کرد گفت: در زمان جنگ روالی وجود داشت به طوری که بعد شرایط به گونه‌ای شد که نه تنها در سرزمین ما بلکه در سرزمین‌های دورتر شرارت‌های آمریکا ادامه پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها نیرویی که در برابر این شرارت قرار گرفت توانمندی انقلاب اسلامی بود افزود: نیروی قدس مسئولیت را به عهده داشت و در سرزمین‌های دور شرارت‌های که به انقلاب اسلامی ایران وارد می‌شود را پاسخ می‌داد. جنگیدن مربوط به همه پاسداران است، در برخی از موارد شرایط ویژه و خاص است لذا خداوند عنایت ویژه‌ای دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه از رفقای حاج قاسم بیشتر ذهنشان بر روی مواردی می‌رفت که بر حسب ظاهر کوچک بود، اما خداوند آن کار‌ها را بزرگ قلمداد می‌کند و برای آن امور اجر قائل می‌شود، ادامه داد: حاج قاسم مادر پیر شهیدی را که به سختی راه می‌رفت را دید به طوری که خم شد و پای مادر شهید را بوسید.

وی با اشاره به اینکه برخی از اقدامات کوچک بسیار بزرگ خود را جلوه می‌دهد خاطرنشان کرد: حاج قاسم در بین شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و مدافعان حرم به طور کلی در طول ۴۳ سال در راس قله شهادت قرار داشت لذا خداوند کاری که با حاج قاسم کرد با دیگران نکرد.

دریادار پاسدار فدوی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیون از مردم ایران در شهر‌های مختلف در مراسم تشییع حاج قاسم حضور داشتند گفت: انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام در سال ۴۲ همه دنیا از جمله مستکبرین را منفعل کرد، آن‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند بر ما فائق آیند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمن در ۲۴ بهمن سال ۵۷ انقلاب اسلامی در کردستان، خوزستان و سایر استان‌ها وارد عمل شد به طوری که جنگ هشت ساله را به راه انداخت و بعد از پایان جنگ با عراق ۸۲ کشور اعلام کردند که پشت سر صدام بودند و لذا دو ابرقدرت یعنی آمریکا و شوروی سابق با ما جنگیدند و قوت انقلاب اسلامی به شکلی بود که همه را منفعل کرد.

وی با اشاره به اینکه وعده خدا حق است و در بسیاری از آیات قرآن عنوان شده که در وعده خدا تخلفی نیست افزود: همه وعده‌های خدا شرط دارد که باید بندگان خدا آن را انجام دهند و بندگان خدا در انقلاب اسلامی پیرو حضرت امام شرط‌ها را انجام دادند لذا آن شرط‌ها خیلی زیاد نبود، خداوند بندگان خود را در زحمت ویژه نمی‌اندازد.

دریادار پاسدار فدوی با اشاره به اینکه آمریکا در طول ۴۳ سال گذشته حتی یک پیروزی را نمی‌تواند نام ببرد گفت: هشت سال جنگ دائمی به عنوان دفاع مقدس داشتیم که توانستیم در این جنگ پیروز شویم بعد از پایان جنگ تحمیلی جنگ در ابعاد دیگر ادامه پیدا کرد.

وی افزود: نه آمریکا و نه کشور‌های دیگر جرأت پرتاب کردن حتی یک تیر به سمت ما را نداشتند، همه اتفاقات غرب آسیا به خاطر این بود که بتوانند به ما دسترسی پیدا کنند که نتوانستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عظمت انقلاب اسلامی گفت: آمریکا در شرق، غرب و جنوب انقلاب اسلامی به دنبال این است تا در برابر ما بتواند به پیروزی دست پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند نتیجه را در اینجا رقم می‌زند افزود: نتیجه بعد از انجام تکالیف از سوی بندگان خداوند مشخص می‌شود، نیرو‌هایی که این وظیفه را برعهده داشتند توانستند به وظایف و شرط‌های خداوند عمل کنند که خداوند این عظمت را آفریده است.

دریادار پاسدار فدوی تصریح کرد: اگر به صورت کامل به وظایف مان عمل می‌کردیم در قله قرار می‌گرفتیم. امام فرمود ما باید در قله قرار بگیریم تا دشمنی‌ها تمام شود، لذا به نسبت به وظایف خودمان عمل کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه همه کسانی که در دنیا می‌توانستند آمریکا را همراهی کنند همراهی کردند گفت: اگر ما به همه شرط‌ها عمل می‌کردیم نتایج بهتری را به دست می‌آوردیم، متاسفانه در برخی از مقاطع به جای اینکه به دنبال شرط‌های خدا باشیم به دنبال راه‌های دیگری بودیم.

وی با اشاره به اینکه ما تجربه و الگوی شفافی داریم گفت: سخت‌ترین کار این است که باید برای انجام آن جان دهیم، جان هر کس در همه دنیا با ارزش‌ترین متاعی است که در اختیار دارد، در این سخت‌ترین کار که برای انجام آن باید جان دهیم باید به شرط‌ها و تکالیف عمل کنیم لذا این وضعیت به وجود آمده که ما در قله قرار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در یمن جنگ در اوج خود قرار دارد این در حالی است که دو نمایشگاه موشکی و پهپادی در آنجا برگزار شد گفت: آن‌هایی که در داخل یمن هستند متوجه این مسئله می‌شوند که برگزاری این دو نمایش چه قدر حائز اهمیت است، آن هم برای کشوری که در محاصره صددرصدی قرار دارد، آن‌ها به دنبال انجام شروط و تکالیف خدا بودند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران را در سال ۱۴۰۰ حتی نسبت به دو سال گذشته نمی‌توانیم مقایسه کنیم اظهار کرد: خداوند متعال مشخص کرده است که شرط‌ها کدام است، خداوند بندگانش را خلق کرده و آن‌ها را به زحمت نمی‌اندازد بلکه می‌خواهد عزت ببخشد.

دریادار پاسدار فدوی با اشاره به اینکه هر جا حضور پیدا کردیم، امنیت به وجود آمده است بیان کرد: دستاورد جدید ما یکی، دو تا و یا ۵ تا ۱۰ تا نیست، یک جریانی به راه افتاده است و کار‌های زیادی انجام می‌شود، ما راجع به مسائل اقتصادی نیازی نیست که جان بدهیم و یا اینکه نسبت به مسائل فرهنگی نیازی نیست که جان بدهیم، ولی اگر از همان روش استفاده کنیم حتماً این خدا همان خدا است و به وعده هایش عمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در وعده خدا تخلف نیست گفت: در برخی از مواقع از تجربه خودمان استفاده نمی‌کنیم و از روش دشمن برای حل مسائل اقتصادی استفاده می‌کنیم، نباید از فرمول اقتصادی دشمن استفاده کرد، فرمول آن‌ها مختص کشور خودشان است، در همه منبر‌ها علما می‌گویند که خداوند یک آن ما را به خودمان واگذار نکند لذاا ماهیت نظام مشخص است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور بر اساس قانون اساسی رئیس جمهور می‌شود گفت: اگر به قانون قائل نباشد پس چرا رئیس‌جمهور می‌شود، با روالی که الان وجود دارد همه توان‌ها باید هم افزا شوند تا نتایج خداوند پر بارتر باشد.

وی اضافه کرد: علم کوانتوم در جوامع اسلامی بسیار قدیمی است نزدیک به هزار سال پیش دانشمندان مسلمان درباره این علم صحبت کردند؛ دو سال پیش یکصدمین سال علم کوانتوم در دنیای فعلی بود و در نیویورک مراسمی برگزار شد و از ایران هم دانشمندانی حضور داشتند و اگر عبارت‌هایی را که بعنوان آخرین یافته‌های علم کوانتوم در نیویورک مطرح کردند با عبارت‌هایی که بیش از ۸۰۰ سال پیش ابن عربی در یکی از کتاب‌های خودش مطرح کرده بود مقایسه کنیم، حتماً همه دانشمندان عبارت‌های ابن عربی را کامل‌تر می‌دانند.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: از علم‌هایی مثل کوانتوم که علم جدیدی است و هنوز در عرصه زندگی مردم و نظامی وارد نشده است در آن زمان از این علم برخوردار بودند بنابراین وقتی ما از این پشتوانه علمی برخوردار هستیم حتماً الان سرمنشاء در علم کوانتوم هستیم و امکان اعلام آن وجود ندارد و قطعاً دانشمندان و فرزندان این مملکت در این عرصه‌ها هم جلودار هستند.

دریادار پاسدار فدوی با اشاره به اینکه کار اقتصادی تیر و تیرکشی نیازی ندارد، تصریح کرد: اخراج نظامیان آمریکا هدف قطعی ما در منطقه است، کل دنیا به دنبال سه سطح از توانمندی است، اول توانمندی دفاعی مطرح است، خیلی از کشور‌های دنیا توانمندی دفاعی ندارند، اما در دهه ۶۰ همه دنیا فهمیدند که انقلاب اسلامی توان دفاع از خود را دارد و در دهه هفتاد دنیا فهمید که توان بازدارندگی هم نیز داریم.

وی خاطرنشان کرد: اگر تیری بزنند نفعی که می‌برند قابل مقایسه با ضررهایش نخواهد بود، آمریکا با صراحت اعلام می‌کند که آن‌ها مجبور هستند که از منطقه بروند، ما اقدام ابتدایی را می‌توانیم انجام دهیم، آن‌ها باید در برابر ما ایجاد توان کنند تا ما با آن‌ها کاری نداشته باشیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن اعتراف به وضعیت ما می‌کند ادامه داد: اگر شیطان بزرگ مطمئن بود که اقدامی علیه ما می‌تواند انجام دهد برایش نفعی دارد شک نمی‌کرد، نقش ما کاملاً در معادلات جهانی مشخص است، آمریکا وحشت دارد و ما در حیاط خلوت آمریکا حضور پیدا کرده ایم و آمریکا در برابر ما عقب نشینی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا رو به افول است عنوان کرد: روند فرار آمریکا از منطقه از همان روز‌های ابتدایی انقلاب اسلامی با تسخیر لانه جاسوسی آغاز شد به طوری که امام رحمة الله فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند لذا عقب نشینی و فرار آمریکا از منطقه از همان زمان شروع شد و همه مردم دنیا می‌دانند که دو حزب بیشتر نداریم یک حزب شیطان و حزب دیگر خداوند است، همه دنیا می‌دانند که آمریکا از افغانستان فرار کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: در داخل کشور ما خیلی‌ها خودشان را مدعی می‌دانند در حالی که مسائل ابتدایی را نمی‌فهمد و این جای تعجب دارد، حرف‌هایی که آمریکا و هم پیمانانش می‌زنند دروغ واضح است، آمریکا سرمنشاء ناامنی کل دنیا است و ما منشا امنیت هستیم.

وی افزود: ما در نیت و عمل خلاف مصالح ملت‌ها عمل نکرده ایم و به دنبال حضور ما امنیت در سایر کشور‌ها به وجود آمده است، شرور‌های عالم به یک ملت مستضعف در یمن حمله کردند و آن‌ها در این ورطه فرو رفتند و التماس می‌کنند که از این ورطه آن‌ها را نجات دهیم، اما امکان ندارد جایی ناامنی به وجود آید که آمریکا در آن حضور نداشته باشد، همه مسلمانان یک ملت هستند.

دریادار پاسدار فدوی افزود: آمریکا در بیش از ۷۰۰ کشور حضور نظامی داشته و مردم آمریکا باید بفهمند حاصل همه بدبختی‌ها از سوی مسئولین آن‌ها است به طوری که دولتمردان آمریکا هزاران میلیارد دلار را صرف اهدافی کردند که هیچ ثمری نداشت.

وی درباره فعالیت گروه‌های تروریستی هم گفت: از ابتدای روز‌های انقلاب، آمریکا به همه شرور‌های منطقه وصل بود آمریکا وقتی مستاصل شده و نمی‌تواند اقدام مستقیم کند حتماً شرور‌هایی با چند واسطه نیابتی را به کار می‌گیرد البته طبیعی است که وقتی آمریکا نمی‌تواند علیه ما اقدام کند به شرور‌های دست چندم آن‌ها هم اجازه نمی‌دهیم، در داخل سرزمین‌هایی که دوست و مسلمان هستند این گروهک‌ها وجود دارند و به آن‌ها می‌گوئیم که این گروهک‌ها در داخل سرزمین شما علیه مردم و انقلاب ما شرارت می‌کنند و اگر این‌ها را جمع نکنید ما خودمان جمع خواهیم کرد و قادر به انجام آن هم هستیم و امام ما بصورت خیلی تاکیدی دستور دادند که در همه این موارد مردم نباید آسیب ببینند حتی زن و بچه ضد انقلاب هم نباید آسیب ببینند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سلام
هفته دفاع مقدس به همه رزمندگان اسلام و سپاه
پاسداران وارتشیان وهمه سربازان تبریک وتهنیت
می گویم و به پاس خدمات ارزشمند ومعنوی وفداکاریها
و ایثار آنان از دلاور مردان عرصه های نبرد در میدان‌
های جنگ ودفاع وخون و شهادت و امنیت از همه
آنان و خانواده‌ای محترمشان تشکر وقدر دانی
می کنم وامیدوارم که روح شهدا شاد وهمنشین
اهل بیت پیغمبر (ص) باشد. ما همه مدیون شهدا
هستیم آنها به خاطر دفاع از اسلام وایران عزیز جان
دادند و ما موظفیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم و به
حرمت خون امام حسین (ع) ویارانش خون شهدا را
پاسداری کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
امنیت اقتصادی و سفره های مستضعفان ایران چطور . بعضی کالاها و لوازم قیمتها آنلاینی بالا میرود .سپهبد سرافراز اسلام و حامی مستضعفان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
سردار جان قربون خودت و اسمت.بابت همه کارها و جانفشانی ها ازت تشکر میکنیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
تبریک به سپاه عزیز دلاور مردان غیور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
امنیت محیط زیست چی؟
امنیت خوراک چی؟
امنیت اقتصاد چی؟
امنیت کار چی؟
و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
ایستادگی زمانی مقدس هست که همه جوانب زندگی مردم در امان باشه . نه اینکه ثمره و میوه ایستادگی تورم 100 در صد باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
کاش در برابر شرارت روسیه و چین هم بایستد شعار انقلاب نه شرقی نه غربی بود
آخرین اخبار