مرضیه نیکخواه به عنوان نخستین فوتبالیست تاریخ ورزش بانوان همدان توانست در ترکیب تیم ملی کشورمان به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از همدان، تیم ملی فوتبال زنان ایران با شکست اردن در ضربات پنالتی، نخستین بار به جام ملت‌های زنان آسیا صعود کرد.

تیم‌های ملی فوتبال زنان ایران و اردن از ساعت ۱۳: ۳۰ دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار ازبکستان در چارچوب هفته دوم و پایانی مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان مریم ایراندوست در ضربات پنالتی به برتری رسیدند.

این مسابقه در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد و با توجه به اینکه هر ۲ تیم در تعداد امتیاز و تعداد گل زده و خورده مساوی بودند و یکی از آن‌ها می‌توانست به دور نهایی صعود کند، ضربات پنالتی مشخص‌کننده تیم برتر بود.

در ضربات سرنوشت‌ساز پنالتی فوتبالیست‌های زن ایرانی موفق شدند با نتیجه چهار بر ۲ به برتری برسند و راهی مسابقات قهرمانی آسیای ۲۰۲۲ در هندوستان شوند.

او در این مسابقه ۲۳ دقیقه برای تیم ملی کشورمان به میدان رفت.

مزضیه نیکخواه فوتبالیست همدانی در این مسابقات تاریخ ساز شد و نخستین بانوی استان همدان لقب گرفت که در ترکیب تیم ملی به مسابقات آسیایی صعود کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار