همزمان با سراسر کشور سوگواران اربعین حسینی در سراسر آذربایجان غربی با زمزمه های یا حسین(ع) و یا زینب(س) با بانوی دشت کربلا هم نوا شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه علیرغم محدودیت های کرونایی دوستداران اهل بیت (علیهم السلام) و محبان سرور و سالار شهیدان در آذربایجان غربی، با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به تصویر کشیده و سوگواری خود را با برگزاری آیین‌های باشکوه نشان دادند.

آیین‌های عزاداری اربعین حسینی در قالب دسته های عزاداری، پیاده روی نمادین و همچنین برپایی موکب های متعدد و پخت و توزیع غذا و آش نذری و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

بخش ها، شهر‌ها و روستا‌های آذربایجان غربی در روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و شهدای دشت کربلا با راه‌اندازی صد‌ها دسته و هیات عزاداری در فضا‌های باز و خیابان‌ها به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفای آن حضرت پرداختند.

برپایه این گزارش عزاداران و جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان خوی برای نهمین سال پیاپی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در میدان شیخ نوایی خوی تجمع کردند و در چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.