معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت: سال تحصیلی سواد آموزان با شروع مهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حیاتی معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان در رابطه باشروع سال تحصیلی برای سوادآموزان، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، نهضت سوادآموزی به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) از سال ۱۳۵۷ آغاز شد و در حال حاضر آموزش‌های رایگان سوادآموزی ادامه دارد.

او افزود: در این راستا در شروع سال تحصیلی سوادآموزی تعداد ۳۸ هزار و ۳۶۷ جلد کتاب درسی _ آموزشی و تعداد ۸ هزار و ۶۴۰ قلم نوشت‌افزار آموزشی مورد نیاز سوادآموزان در سراسر استان زنجان توزیع شد.

حیاتی  ادامه داد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۰ جلد کتاب در دوره سوادآموزی، ۶ هزار و ۶۸۵ جلد کتاب در دوره انتقال و تعداد ۱۵ هزار و ۵۶۲ جلد کتاب در دوره تحکیم سوادآموزی بین سوادآموزان مناطق توزیع شد.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان زنجان گفت : طرح‌های حوزه سوادآموزی با اهداف فرهنگی و اجتماعی به منظور مطالعه، تعمیق و تحکیم سواد، توسعه و ترویج فرهنگ عمومی و کتابخوانی و افزایش تعامل، همکاری و یادگیری مشارکتی و آموزش مهارت‌های اجتماعی و شغلی و حقوق شهروندی اجرا می‌شود.

حیاتی ادامه داد: در گام اول شروع طرح‌های سوادآموزی امسال، تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب نمازکلید بهشت برای اجرای آموزش عملی نماز و تعداد ۳۶۰ جلد کتاب برای اجرای طرح آموزش با رایانه و ۳ هزار و ۲۸۰ جلد کتاب طرح خواندن با خانواده به مناطق در راستای توزیع بین سوادآموزان در سال جدید تحصیلی سوادآموزی ارسال شد.

او افزود: امیدواریم با ایجاد این فرصت‌های رایگان آموزشی علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن و انجام محاسبات که از حقوق همه افراد جامعه است، سایر رویکرد‌های آموزشی مطرح در سواد آموزی بزرگسالان نیز محقق شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.