کمایی گفت: بالا بودن مرگ و میر در بین جوانان شهرضایی، مبتلا به کرونا که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند در روزهای اخیر نگران‌کننده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فرزانه کمایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ هزار و ۲۶۵ دز واکسن کرونا تاکنون در شهرضا تزریق شده است، گفت: این شهرستان ۱۲۶ هزار و ۶۶۱ نفری واجد شرایط واکسن دارد که تاکنون ۷۵ هزار ۶۷۵ نفر دُز اول واکسن را دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا با بیان اینکه ۵۰ هزار ۹۸۵ نفر در شهرضا هنوز اقدام به واکسن زدن نکرده‌اند، عنوان کرد: تقریباً نیمی از مردم شهرضا هنوز واکسینه نشده‌اند.

وی بیان داشت: افرادی که واکسن نمی‌زنند موجب کاهش ایمنی جامعه شده و در پیک‌های بعدی در شهرضا شاهد مرگ و میر و ابتلای بیشتر از پیک‌های قبل خواهیم بود.

وی اظهار کرد: با توجه به آماری که تاکنون رسیده واکسن فایزر تنها برای زنان باردار و نهایتاً کادر درمان در مراکز پر خطر وجود خواهد داشت؛ مردم منتظر رسیدن واکسن فایزر نباشند و از واکسن‌های موجود برای ایمنی خود، خانواده و جامعه هر چه سریع‌تر استفاده کنند.

مرگ و میر جوانان شهرضایی بر اثر کرونا نگران‌کننده است

کمایی گفت: بالا بودن مرگ و میر در بین جوانان شهرضایی، مبتلا به کرونا که هیچ بیماری زمینه‌ای نداشتند در روز‌های اخیر نگران‌کننده شده است.

وی با توجه به میانگین سن مرگ مبتلایان به کرونا، افزود: میانگین سن مرگ مبتلایان به کرونا در شهرضا به زیر ۵۰ سال رسیده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه میانگین بستری روزانه ما در شهرضا به ۸۲ نفر رسیده که نشان از این دارد که اوج پیک چهارم هم بیشتر است، گفت: تاکنون در شهرضا هیچ مورد مرگ به واسطه عارضه  واکسن نداشتیم.

آغاز واکسیناسیون سیار در شهرضا

وی با اشاره به راه‌اندازی واحد واکسیناسیون سیار در شهرضا برای افرادی که زمان مراجعه به مرکز واکسیناسیون را ندارند، بیان داشت: دو اتوبوس برای واکسیناسیون آماده شده که در دو روز در سطح شهر واکسیناسیون سیار را آغاز کرده و در این مدت کارگران شهرک رازی، شهرک امیر کبیر و روستا‌ها را تا ساعت ده شب واکسینه می‌کنند.

 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.