رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری اصفهان گفت: تفاهم‌نامه طلایه داران گردشگری میان سه شهر اصفهان، یزد و شیراز سبب تقویت توریسم در این سه شهر تاریخی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تفاهم‌نامه طلایه داران گردشگری ایران بهمن سال ۹۸ با حضور مدیران شهری یزد، اصفهان و شیراز با عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران به امضا رسید.

تولید اشتراکی محصولات گردشگری، تهیه کتابچه‌ها و بروشور با زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، چینی و فرانسوی و ارائه آن‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و همچنین معرفی میراث ملموس و ناملموس هر سه شهر از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

هدف از تشکیل مثلث طلایی گردشگری معرفی ظرفیت‌های شهر‌های یزد، اصفهان و شیراز در حوزه‌های سرمایه گذاری و تقویت مبادلات بین شهری عنوان شده است.

تفاهم نامه مذکور با نظارت شهرداران یزد، اصفهان و شیراز در سازمان‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی این شهرداری منعقد شد تا این شهر‌ها متعهد به پشتیبانی از یکدیگر در تأمین و بهینه سازی زیرساخت‌های گردشگری شهری شوند.

علیرضا مساح رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: تبادل و انتشار تبلیغات گردشگری، همکاری در زمینه سفر در کرونا و تبادل اطلاعات علمی گردشگری از جمله همکاری‌های مشترک شهر‌های طلایه‌دار گردشگری در ۲ سال اخیر است.

وی با بیان اینکه این شهر‌ها برای برقراری تمامی ارتباطات گردشگری با یکدیگر، تلاش می‌کنند ادامه داد: در این ۲ سال به ساخت کلیپ‌هایی در معرفی سه شهر اصفهان، شیراز و یزد به زبان چینی اقدام کردیم.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان بیان کرد: چاپ پنج هزار نسخه‌ای ماهنامه با عنوان "سفر" به صورت مشترک میان این سه شهر و توزیع در نوروز یکی دیگر از اقدامات طلایه‌داران گردشگری است.

وی اظهارکرد: در زمینه تولید محصولات، تبادل اطلاعات، تبادل کارشناسان همکاری‌‎های گسترده‌ای داریم و افراد فعال در این زمینه، از فعالان حوزه گردشگری و مطلع به این امور هستند.

مساح به برجسته‌سازی نقاط مشترک و مشابهت‌های این سه شهر تاریخی گردشگری اشاره کرد و گفت: معرفی آثار تاریخی، میراث فرهنگی و سوغات مشترک میان این شهر‌ها در دستور کار طلایه‌داران گردشگری است.

وی عنوان کرد: برای مثال مقبره سلطان بُخت آغا در اصفهان وجود دارد که وی عروس خاندان آل مظفر با مرکزیت حکومت در شیراز است و یا الله وردیخان در اصفهان سی و سه پل را احداث کرد و حاکم استان فارس بوده است.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: بزرگترین مشکل در همکاری گردشگری میان این شهر‌ها شیوع کروناست که مانع برگزاری برنامه‌های بزرگ و موثرتر شده است.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آن‌ها افزون بر یک‌هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.

هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

اصفهان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر و افزون بر ۳۵ هزار تخت دارد.

بخش گردشگری این استان در دوران شیوع ویروس کرونا متحمل خسارت مالی حداقل چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.