چتر حمایتی کمیته امداد خوزستان از سر مددجویان جمع نمی‌شود

معاون حمایت سلامت خانواده امداد امام خمینی (ره) خوزستان به تشریح عملکرد و خدمات این نهاد به مددجویان تحت پوشش در نیمه نخست امسال پرداخت.

محمدرضا علی‌پور، معاون حمایت سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در تشریح اقدامات ۶ ماه نخست امسال و خدمات ارائه شده به مددجویان و خانواده‌های نیازمند تحت پوشش این نهاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی، فرانشیز و کمک به خرید تجهیزات پزشکی بیماران صعب العلاج حدود ۴۰ میلیارد ریال برای مددجویان طی مدت مذکور هزینه شد.

او درخصوص پرداخت سهم بیمه به زنان سرپرست خانوار بیان کرد: سهم بیمه حدود ۳ هزار زن سرپرست خانوار روستایی و عشایری را به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال در ابتدای سال پرداخت شد، تا این افراد پس از رسیدن به سن بازنشستگی بتوانند از مستمری ماهیانه بیمه روستایی و عشایری به صورت مادام العمر استفاده کنند.

علی پور با بیان اینکه حق بیمه اجتماعی ۴ هزار و ۴ نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال به مبلغ ۵۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال مربوط به ۲ دوره ۳ ماهه پرداخت شده است، افزود: حق بیمه اجتماعی این قبیل زنان و مجریان طرح‌های اشتغال نیز مانند زنان روستایی و عشایری برای استفاده از مستمری ماهیانه و دائمی سازمان تأمین اجتماعی پس از بازنشستگی است.

این مقام مسئول در رابطه با فعالیت‌های کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی تصریح کرد: این فرآیند مربوط به غربالگری بیماری‌های شایع به ویژه سرطان‌ها است، همچنین این اعتبار می‌تواند در مناطقی پیرامون مخازن آب و دستگاه‌های تصفیه آب هزینه شود.

به گفته معاون حمایت سلامت خانواده امداد امام خمینی (ره) خوزستان؛ فرانشیز به سهمی اطلاق می‌شود که بیمار با حضور در مراکز بهداشتی باید پرداخت کند، لازم به ذکر است که ۹۰ درصد هزینه درمان بیمار در بیمارستان‌ها با سازمان بیمه گر بوده و در موارد دارویی و ویزیت ۷۰ درصد است.

علی پور در پایان درخصوص فعالیت خرید تجهیزات پزشکی اظهار داشت: این موضوع مربوط به بیماران صعب العلاج و زمینگیر است که به وسایل پزشکی احتیاج دارند و کمیته امداد در زمینه به خرید این لوازم کمک می‌کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار