در بسته خبری «آژیر» امروز از جزئیات کلاهبرداری از شهروندان توسط زندانی مستقر در زندان تهران تا زورگیری از مردم با استفاده از گاز اشک آور مطلع خواهید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

زورگیری از مردم با استفاده از گاز اشک آور

علی کنجوریان معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: شهریور ماه امسال مرد جوانی به اتهام سرقت و استفاده از گاز اشک آور به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی افزود: متهمان توسط ماموران کلانتری ۱۱۶ هنگام موبایل قاپی مشاهده شدند و هنگام فرار به سمت ماموران حمله ور و از گاز اشک آور استفاده کردند که یکی از متهمان دستگیر و متهم دیگر از محل فرار کرد.

معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: متهم مدعی بود که تلفن همراه مکشوفه سرقتی نیست بلکه مالباخته به قصد دوستی با وی این گوشی را در اختیار او قرار داده است.

وی با بیان اینکه در بررسی‌های پلیسی مشخص شد متهم سابقه دار بوده و به دفعات مختلف دستگیر و تحت تعقیب کیفری است، ادامه داد: در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی کارآگاهان همدست وی را شناسایی و متهم که چاره‌ای جز اعتراف نداشت به ۴۰ فقره موبایل قاپی از شهروندان معترف و اظهار کرد در صورتی که با مقاومت شهروندان مواجه می‌شدیم با استفاده از گاز اشک آور، تلفن همراه مالباختگان را زورگیری می‌کردیم.

وی افزود: تاکنون ۲۳ نفر از مال باختگان شناسایی و تحقیقات پلیسی برای دستگیری سارق متواری کماکان ادامه دارد.

کلاهبرداری از شهروندان توسط زندانی مستقر در زندان تهران

سرهنگ علی عزیز خانی رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرو: اوایل خرداد امسال مرد جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی از کلاهبرداری پیامکی که علیهش شده بود، شکایت کرد.

وی افزود: تحقیقات نشان می‌داد که مرد ناشناسی با تلفن همراه شاکی تماس گرفته و به بهانه برنده شدن در مسابقه رادیویی، از او خواسته برای دریافت جایزه اش به مقابل دستگاه عابر بانک برود. اما با چرب زبانی و گیج کردن شاکی، از حساب شاکی پول برداشت کرده است.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه پس از این شکایت با شکایت‌های مشابه‌ای از سوی شهروندان مواجه شدیم، تصریح کرد: در تمامی شکایت ها، مالباختگان پیامک برنده شدن در مسابقه رادیوی یا سفر عتبات عالیات دریافت کرده و به درخواست فرد کلاهبردار به مقابل دستگاه عابر بانک رفته و به جای دریافت جایزه، تمامی موجودی حسابشان را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده بودند.

وی افزود: کاراگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی موفق به شناسایی عامل این کلاهبرداری شدند. محمود، متهم جوانی که ۱۵ سال قبل دست به جنایت زده بود و در یکی از زندان‌های شهر تحمل حبس می‌کرد، عامل این کلاهبرداری بود. او با تلفن همراهی با مالباختگان تماس گرفته و با ترفند و چرب زبانی حساب هایشان را خالی می‌کرد.

وی افزود: با شناسایی عامل کلاهبرداری، متهم جوان پس از هماهنگی‌های قضایی با بازپرس پرونده از زندان به پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد.

محمود در تحقیقات به جرم خود اعتراف کرد و گفت: با تلفن همراه با شاکات که هیچ شناختی از آن‌ها نداشتم تماس گرفته و با ترفند برنده شدن در مسابقه رادیی و یا سفر زیارتی آن‌ها را به مقابل عابر بانک می‌کشاندم. شکات هم که وسوسه شده بودند به امید برنده شدن جایزه هر آنچه می‌گفتم را انجام می‌دادند و به جای دریافت جایزه، تمامی پول هایشان را به من می‌دادند.

متهم ادامه داد: تاکنون به این شیوه و شگرد از حدود ۸۰ نفر کلاهبرداری کرده‌ام. مقدار کلاهبرداری ام متفاوت بوده است و این مقدار از یک میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان بود.

سرهنگ کارآگاه عزیزخانی گفت: با اعتراف کلاهبردار، تحقیقات برای شناساسی سایر مالباختگان احتمالی از سوی کارآگاهان پایگاه هشتم‌پلیس آگاهی پایتخت ادامه دارد.

نزاع اوباش سابقه دار در پمب بنزین محلاتی/ متهمان در عملیات پلیس دستگیر شدند

سرهنگ پیام کاویانی رئیس پلیس امنیت عمومی تهران اظهار کرد: در اواخر تیر ماه خبری درباره شرارت ۲ نفر از اراذل و اوباش در یکی از محله‌های جنوب شرق تهران دریافت کردیم.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد این ۲ متهم با حضور در یکی از پمب بنزین‌ها با شهروندی درگیری لفظی پیدا کرد و پس از سوختگیری و حدود ۲۰۰ متر بالاتر از پمپ بنزین، خودرو شان را متوقف و با ادامه درگیری با این شهروند می‌پردازند و پس از شلیک تیرهوایی از محل فرار کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهمان دارای سوابق متعددی همچون درگیری، سرقت، شرارت، استفاده از سلاح گرم و سرد و ... هستند، تصریح کرد: پس از چندین عملیات پلیسی در نهایت متهمان در مخفیگاهشان در یکی از شهر‌های حاشیه تهران دستگیر شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ تاکید کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان یک قبضه سلاح جنگی، ۲ قبضه سلاح سرد، ۹ عدد فشنگ جنگی و ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع موادمخدر و سایر ادوات مربوطه کشف شد.

شناسایی کامیونت حمل کالای قاچاق در خیابان خیام

سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: کارآگاهان این پلیس هنگام گشت زنی در محدوده خیابان خیام به یک دستگاه خودروی کامیونت که در حال تخلیه مقادیری کالا برروی زمین بود مشاهده و به بررسی موضوع پرداختند.

وی افزود: راننده خودرو خود را مالک اموال معرفی نمی‌کرد و اظهار کرد، به درخواست فردی این کالا‌ها را از انبار کالایی به همراه راننده یک دستگاه خودروی وانت بارگیری کرده است و راننده خودروی وانت قبل از حضور ماموران محل را ترک کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران گفت: با بررسی مدارک راننده خودرو، مشخص شد کالا‌های تخلیه شده قاچاق بوده و فاقد مجوز‌های گمرکی و بارنامه است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این ماموریت ۱۳۱ طاقه پارچه قاچاق کشف شد، بیان کرد: کارشناسان ارزش مالی کالای کشف شده را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان محاسبه کرده اند.

کشف نمک غیر بهداشتی در رباط‌کریم

سرهنگ شیخ مراد مرادی فرمانده انتظامی شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی برتولید و بسته بندی نمک غیر بهداشتی و فاقد هر گونه مجوز قانونی در شهرستان رباط کریم، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی پس از بررسی‌های تخصصی موفق به شناسایی انبار محل دپو نمک غیر بهداشتی در یکی از محلات شهر رباط کریم شدند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی و در عملیاتی غافلگیرانه با همراهی نماینده شبکه بهداشت و تعزیرات شهرستان به محل مورد نظر اعزام و مقدار ۴۵ تن نمک غیر بهداشتی که فاقد هر گونه مجوز را کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

سرهنگ مرادی تاکید کرد: متهم دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی جرم خود را قبول داشته و به بسته بندی غیر بهداشتی و غیر قانونی نمک اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری توریع کنندگان تریاک در اسلامشهر

سرهنگ علی آقا کارخانه فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر اظهار کرد: در پی دریافت خبری اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان اسلامشهر مبنی بر فروش موادمخدر در آدرس قائمیه اسلامشهر آغاز و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از حصول اطمینان و با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان اسلامشهر به آدرس فوق اعزام و در بازرسی به عمل آمده از محل، مقدار ۵۳ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر تهران تصریح کرد: ۲ فروشنده موادمخدر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ کارخانه از شهروندان خواست؛ هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

دستگیری اوباش بهارستان در عملیات پلیس

سرهنگ محمدرضا علیزاده فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با اشاره به اجرای طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش این شهرستان، اظهار کرد: طرح امنیت محله محور با رویکرد تامین آسایش و آرامش عمومی در محله‌های جرم خیز بهارستان با هماهنگی مرجع قضائی اجرا و اوباش مطرح که به صورت سازمان یافته به شرارت می‌پرداختند، شناسایی شدند.

وی افزود: این طرح با مشارکت رده‌های مختلف انتظامی به اجرا در آمد، ۱۲ نفر از اراذل و اوباش معروف شهرستان بهارستان در این طرح دستگیر و ۱۲ عدد سلاح سرد و یک عدد گاز اشک آور کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان با اشاره به اینکه متهمان جرائمی از قبیل شرارت، تخریب اموال عمومی، ایجاد مزاحمت، استفاده از سلاح سرد، نگهداری و توزیع موادمخدر، شرکت در نزاع‌های دسته جمعی و ... را در پرونده کیفری خود دارند؛ تصریح کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ علیزاده با بیان اینکه پلیس اجازه هیچ گونه قدرت نمایی به اراذل و اوباش را نخواهد داد تاکید کرد: با مجرمان، اراذل و اوباش و افرادی که بخواهند در جامعه نظم و امنیت عمومی را مختل کنند برابر قانون و به شدت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار