رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محسن جانجان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند از شناسایی ۳۰ بنای تاریخی قابل مرمت در این شهرستان خبر داد وگفت: نهاوند به عنوان یکی از شهر‌های تاریخی کشور به لحاظ برخورداری از سیما و منظر و بافت و بنا‌های تاریخی، واجد ارزش بالایی است.

او با بیان اینکه برای حفظ بنا‌های ارزشمند تاریخی باید نسبت به مرمت آن‌ها اقدام شود اضافه کرد: در سالیان گذشته به بافت‌های تاریخی اهمیت لازم داده نشده و یا برای مرمت مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند با اشاره به مرمت بخشی از بنا‌های تاریخی افزود: طی چند سال اخیر تعدادی از اماکن تاریخی مانند حمام حاج‌آقاتراب، منزل شهید قدوسی، حمام گلشن، امامزاده بدیع‌الزمان، خانه عباد مهران و خانه صمصام با چندین میلیارد تومان مرمت شده‌اند.

خانجان بازسازی سایر بنا‌های تاریخی را مستلزم ثبت آن‌ها در فهرست آثار ملی دانست و گفت: یک اثر تاریخی برای مرمت ابتدا باید در فهرست آثار ملی ثبت شود تا بتوان برای آن اعتبار لازم را جذب و هزینه کرد.

او اضافه کرد: در این راستا تاکنون ۳۰ بنای تاریخی در نهاوند شناسایی شده که نیاز به مرمت دارند و برای انجام این کار همه آن‌ها به ثبت آثار ملی رسیده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاوند عنوان کرد: برای ایجاد مقدمات مرمت بنا‌های تاریخی با شهرداری مکاتباتی شده تا در ساخت این بنا‌ها وحدت رویه‌ای در ارتفاع بنا و نمای ساختمان بوجود آید و متناسب با ضوابط میراث فرهنگی باشد.

خانجان با تاکید مجدد بر ضرورت حفظ و نگهداری بنا‌های تاریخی شهرستان از مسئولان مربوطه خواست به همین منظور با اختصاص اعتبار لازم حمایت‌های لازم را از شهرستان داشته باشند.

انتهای پیام/ ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار