رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به قانون جدید رسانه‌های اجتماعی فلوریدا، خواستار برگرداندن حساب توئیتر خود شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از engadget، رئیس جمهور سابق آمریکا با استناد به قانون جنجالی فلوریدا شکایت کرده و خواستار لغو ممنوعیت استفاده از توئیتر شده است. ترامپ مطابق با قانون جدید رسانه‌های اجتماعی فلوریدا که اوایل سال جاری امضا شده است، استدلال می‌کند که این ممنوعیت حقوق متمم اولیه وی را نقض می‌کند البته دادگاه به احتمال زیاد به این دلیل که آزادی بیان نقض می‌شود، از لغو این ممنوعیت جلوگیری کند. این حرکت ترامپ واکنش‌های زیادی داشته است و عده‌ای معتقدند که توئیتر یک راه اصلی گفتمان عمومی است و تا حدی از قدرت و کنترل گفتمان سیاسی در این کشور استفاده می‌کند.

شبکه های اجتماعی

البته، ممنوعیت ترامپ در توئیتر و همچنین تعداد بیشماری دیگر از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و اسنپ در پی سال‌ها تظاهر او به قوانین است. توئیت‌های رئیس جمهور سابق ایالات متحده جنجال برانگیز بود چرا که او اطلاعات غلط و مطالب نژادپرستانه را منتشر می‌کرد و همچنین مشوق خشونت بود.

پس از سال‌ها اعتراض مردم بالاخره شبکه‌های اجتماعی بسیاری از توئیت‌های او را به عنوان گمراه کننده برچسب گذاری کردند به ویژه در مورد COVID-۱۹ و نتایج انتخابات آمریکا. این اقدامات پس از اعتراضات گسترده طرفداران رئیس جمهور سابق در ۶ ژانویه پارسال به منظور جلوگیری از انتقال مسالمت آمیز قدرت انجام گرفته است. در آخرین شکایت ترامپ ادعا می‌کند که حتی برچسب زدن توئیت‌های وی به عنوان "گمراه کننده" نوعی سانسور محسوب می‌شود.

دونالد ترامپ

محتوای قانون رسانه‌های اجتماعی فلوریدا 

این شکایت جدید به قانونی در ماه مه در فلوریدا استناد می‌کند که به سایت‌های رسانه‌های اجتماعی اجازه نمی‌دهد سیاستمداران را عمدا محدود کنند. این قانون به کمیسیون انتخابات ایالتی اجازه می‌داد تا شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را به دلیل برداشتن پست‌های نامزد‌های دولتی روزانه ۲۵۰ هزار دلار جریمه کند. همچنین به ساکنان اجازه می‌دهد تا در صورتی که احساس می‌کنند پست‌های شرکت‌ها مطالب ناعادلانه دارند از آن‌ها شکایت کنند.

در ماه ژوئیه، یک قاضی فدرال دستوری را صادر و خاطرنشان کرد که این قانون به طور بالقوه حقوق آزادی بیان شرکت‌های خصوصی را که شرایط خاص ارائه خدمات و استاندارد‌های خود را برای میزبانی محتوا دارند، نقض می‌کند. از آنجایی که قانون فلوریدا هنوز به اجرا در نیامده است، مشخص نیست که استراتژی ترامپ چقدر موفق خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.