کیفیت پایین آب شرب در شهرهای آبادان و خرمشهر باعث گلایه مردم و مسئولین این شهرها شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سال هاست که آب آبادان و خرمشهر کیفیت مطلوبی ندارد اما چند وقتی است روز به روز در حال بدتر شدن است.این را گل آلود بود آن نمایان و شوری و بوی نامطبوع آن تایید می کند. مسئولین می گویند علت اصلی این بی کیفیتی آب کاهش ذخیره پشت سد کارون است و این مسئله تا جایی پیش رفته که آب آبادان برای شهروندان جیره بندی شده است و هر منطقه در ساعاتی مشخص قطعی آب دارد تا آب به سایر مناطق شهری برسد.

مردم آبادان و خرمشهر از آب شهری دیگر نه برای شست و شو و نه حتی برای آشامیدن و پخت و پز می‌توانند استفاده کنند و تمام آب مورد نیاز خود را یا از تصفیه خانه‌های شهری با بشکه‌های ۲۰ لیتری می‌خرند و یا مجبور به خرید دستگاه آب تصفیه کن خانگی می‌شوند که در آن صورت هم باید هر هفته فیلتر‌های آن را به دلیل بی کیفیتی آب تعویض کنند.

آب آبادان و خرمشهر فاضلاب است

سید لفته احمد نژاد، نماینده‌ی مردم خرمشهر امروز در صحن علنی مجلس گلایه‌های شهروندان را منعکس کرد و گفت: آبی که به آبادان و خرمشهر می‌رسد فاضلاب است و مردم این شهر‌ها از فاضلاب استفاده می‌کنند و وضعیت کنونی آب مردم را با انواع بیماری‌ها و حساسیت‌های پوستی درگیر کرده است.

او از مسئولین خواست تا توجه ویژه‌ای به مشکلات آب و کشاورزی استان خوزستان به ویژه آبادان و خرمشهر داشته باشند.


بیشتر بخوانید


سد‌های خوزستان خالی است

ابراهیم پروین، مدیر آب منطقه‌ی جنوب در این باره گفت: علت اصلی بی کیفیتی آب در آبادان و خرمشهر خالی بودن مخزن سد‌های استان و ممکن نبودن رهاسازی آب از آن هاست و همه‌ی این‌ها نتایج کشت‌های شلتوک با وجود ممنوع اعلام شدن آن در استان خوزستان در فروردین امسال است که نه تنها کارون که دخایر سد‌های دز و گتوند را نیز کاهش داده است.

او افزود: تا پایان هفته مقداری آب از سد‌های دز و گتوند رهاسازی می‌شود و پس از آن‌ای سی آب شرب آبادان و خرمشهر به ۵ هزار میکروموس خواهد رسید.

انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.