سیف پیشنهاد راه اندازی کارگروهی در حوزه صنایع غذایی متشکل از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها را در راستای صنعتی سازی ایده‌ها ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در وبینار مأموریت محوری و پاسخگویی به نیاز‌های کشور در حوزه صنایع غذایی با اشاره به زمینه سازی دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم با دستگاه‌های اجرایی، افزود: ما در این زمینه اقدامات گسترده‌ای را اجرایی کردیم، به گونه‌ای که با وزارت نفت حدود ۳۹ طرح همکاری داریم و تعدادی پروژه مشترک با سازمان محیط زیست و وزارت دفاع تعریف کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه امروزه انتظارات از دانشگاه‌ها در زمینه رفع نیاز‌ها افزایش یافته است، اظهار کرد: از این رو دانشگاه‌ها باید اثرگذار و مؤثر باشند و لازمه تحقق این امر شناخت موضوعات کشور است و برگزاری چنین جلساتی در حد معرفی و شناخت اولیه است، از این رو امیدواریم طرفین همکاری یعنی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در مذاکرات خود به دستورالعمل‌ها و روش‌های مشترک همکاری برسند.

 سیف با بیان اینکه در حال حاضر ابزار‌های لازم در دانشگاه‌ها برای حرکت به سمت مأموریت گرا شدن وجود دارد، اظهار کرد: امیدواریم دانشگاه‌ها به سمت اثربخشی و مأموریت گرایی در حوزه‌های مختلف حرکت کنند و در این راستا اگر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه صنایع غذایی ایده‌ای دارند، ارائه دهند و در این راستا جلساتی را برگزار کنند.

مدیر کل دفتر ارتباط با جامعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: بر اساس جمع بندی‌های صورت گرفته پیشنهاد می‌شود دانشگاه‌هایی که دارای رشته‌های مرتبط با صنایع غذایی هستند و همچنین پژوهشگاه‌ها کارگروهی را در حوزه صنایع غذایی در راستای صنعتی سازی ایده‌ها تشکیل دهند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار