کاظمی گفت: جشنواره علمدار از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش برای الگو قرار دادن شهید سلیمانی به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش وپرورش در آیین افتتاحیه دومین جشنواره فرهنگی هنری علمدار که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خرسندیم در آستانه روز‌های ارزشمند دهه آخر صفر، یک رخداد خوب در فضای تعلیم و تربیت کشور تحت عنوان جشنواره علمدار رخ می‌دهد. شهید سلیمانی اسطوره بی بدیل تاریخ کشور ما هست و رفتار و سلوک او همیشه برای ما و آموزش و پرورش و جامعه دانش آموزی الگو خواهد بود.

او در ادامه افزود: در آستانه دومین سالگرد جشنواره علمدار، ما تجدید بیعت می‌کنیم با این الگوی بی نظیر کشور تا بتوانیم این شخصیت را سرلوحه تمام قسمت‌های زندگی و همچنین آموزش و پرورش قرار دهیم. در واقع شهید سلیمانی یک الگوی جامع بود که مقام معظم رهبری تحت عنوان مکتب شهید سلیمانی یادکردند.

کاظمی بیان کرد: جشنواره علمدار را به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه دهنده فرهنگ ایثار و شجاعت در آموزش و پرورش می‌دانیم تا بتوانیم ابعاد رفتاری، اجتماعی، ظلم ستیزی و مقاومت شخصیت سردار سلیمانی را به دانش آموزان نمایان کنیم و بیاموزیم.

کاظمی بیان کرد: نگاه آموزش و پرورش به شهادت شهید سلیمانی به عنوان بالاترین موقعیت تربیتی برای دانش آموزان به عنوان فرهنگ ایثار و شهادت است و ما با تمام تلاش این موضوع را پیگیری می‌کنیم. باید از تاریخ ۸ سال دفاع مقدس به عنوان یک دوران طلایی برای ترویج آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و انقلاب استفاده کنیم.

سرپرست آموزش و پروش در ادامه افزود: باید به این نکته مهم توجه داشته باشیم بالاترین مولفه جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با استکبار؛ فرهنگ ایثار و شهادت است. کشور‌های زیادی مولفه‌های دیگری دارند، اما آنچه که کشور ما را به قله عزت و افتخار رسانده است، مولفه ایثار و شهادت است و آموزش پرورش وظیفه ترویج و دفاع از این موضوع را دارد.

کاظمی گفت: در این راستا از تمام ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌کنیم و ماموریتی بالاتر از این موضوع نداریم. اردوی راهیان نور، شمیم نور در شرایط حضوری، برگزاری ۴۰ یادواره با محوریت دانش آموزان آغاز کرده ایم. در واقع ظرفیت کتاب‌های درسی و تشکل‌های دانش آموزی را به کار می‌گیریم تا با رویکرد درون سازی و و درک عمیق از فرهنگ ایثار و شهادت تلاش خواهیم کرد تا فرهنگ ساده زیستی، مسئولیت پذیری و خدمت بی منت به مردم را در بین دانش آموزان رواج دهیم.

کاظمی در پایان تصریح کرد: امیداوریم شهدا و امام شهدا کمک دهنده آموزش و پرورش در این مسیر باشند تا بتوانیم این گام ارزشمند را به بهترین شکل انجام دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار