امام جمعه موقت سنندج:

پیامبر اسلام (ص) منادی صلح و مهربانی بودند

راستی گفت:حضرت محمد (ص) آخرین پیامبر الهی و خاتم النبیین منادی صلح، مهربانی و رحمت در جهان بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،ماموستا محمدامین راستی امام جمعه موقت سنندج ضمن تسلیت بمناسبت رحلت پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، اظهار داشت: آن حضرت آراسته به نیکوترین فضایل و منش اخلاقی بود، عبادت و ارتباط با خدا، دعا، ایثار، عفو و مودت، خدمت به خلق و جوانمردی و مروت از ویژگی‌های بارز آن حضرت بوده است.

راستی ابلاغ پیام الهی به مردم و بیان حقایق وحی آسمانی به جهانیان و اشاعه مودت و مهربانی میان مردم را رسالت پیامبر اسلام (ص) عنوان کرد.

او بیان کرد:حضرت محمد (ص) در دوران ۲۳ سال رسالت پیامبری خود دین توحیدی و پیام وحی را تبلیغ کرد و مردم را به سوی یکتاپرستی، رحمت و مهربانی و رستگاری فراخواند و کرامت و شخصیت واقعی انسان را به او بازگرداند.

امام جمعه موقت سنندج با بیان اینکه اسلام ناب محمدی اسلام متعادل است و از افراط و تفریط بدور است و ضامن سعادت دنیا و آخرت است، معرفی اسلام ناب محمدی به مسلمانان ضروری است.

راستی یادآور شد: منش و اخلاق پیامبر اسلام (ص) قرآنی بوده و تمام افعال و گفتار آن حضرت بر محور قرآن و تعالیم الهی بوده است.

او تصریح کرد: حضرت محمد (ص) در دوران رسالت خود مکتب اسلام را به مردم معرفی کرد، مکتبی که تمام مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی آن جامعه عرب را حل کرد.

امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت:دین اسلام یک دین کامل است و به تمام نیاز‌های فردی و اجتماعی بشر توجه کرده و پاسخگوی تمام نیاز‌های بشر است.

راستی دین مبین اسلام را دین وحدت و یکدلی دانست و گفت: پیامبر بزرگوار اسلام (ص) مخالف هر گونه تبعیض، افراط و تفریط و خشونت بوده است بلکه پیامبر رحمت، مودت و مهربانی و اشاعه دهنده صلح و دوستی در جهان بوده است.

حضرت محمد (ص) در سال ۵۷۰ م معروف به سال عام الفیل بنابر روایات اهل تسنن در ۱۲ ربیع‌الاول و بر اساس روایات اهل تشییع در ۱۷ ربیع الاول در مکه منوره دیده به جهان گشود.

آن حضرت در تاریخ ۲۷ رجب سال چهلم عام الفیل در سن ۴۰ سالگی از سوی جبرییل امین در غار حرا به پیامبری مبعوث شد و پس از ۲۳ سال رسالت توحیدی در سن ۶۳ سالگی رحلت کردند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.