سعیدی گفت: روستاییان و عشایر مظهر خود اتکایی و خودکفایی هستند و نقش آنها در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس سعیدی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر گفت: ۱۵مهر ماه در تقویم ایرانی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز ملی روستا و عشایر نامگذاری شده است.

او افزود: معرفی چنین روزی می‌تواند به توسعه و ترویج فرهنگ روستایی و عشایری کمک زیادی کند ،فرهنگ مردمانی پرتلاش، سخت کوش و مقاوم که دل در گرو دیارشان دارند و قلبشان برای عزت و آبادی اش می‌تپد.

سعیدی با بیان اینکه روستا‌ها رگ حیات هر کشوری است، تصریح کرد: رگ‌هایی که خون تولید در آن جاری است و تداوم حیات هر روستا، تضمینی برای حیات کل کشور است.

او اظهارکرد: روستا‌ها و اجتماعات عشایری مبدا استقلال یک جامعه و نقطه اتکای خودکفایی یک کشور است و روستاییان و عشایر سمبل صداقت ، مهربانی ، سادگی و الگوی جامع همه ارزش‌های ملی و دینی می باشند و روستاییان و عشایر مظهر خود اتکایی و خودکفایی هستند و نقش این قشر از جامعه در عرصه‌های مختلف خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی بی بدیل است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار