ساخت و ساز غیراصولی بلای جان شبکه فاضلاب آبادان

مدیر آبفای آبادان ساخت و سازهای غیراصولی در این شهرستان را از عوامل پس زدگی فاضلاب برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، مصطفی مهرانفر ، مدیرآبفای آبادان گفت: یکی از علت های پس زدگی فاضلاب در سطح شهر آبادان، ساخت و ساز‌های غیر اصولی با مجوز شهرداری است که شبکه فاضلاب این شهر را با مشکل جدی مواجه کرده است.

او با بیان تلاش نیروهای آبفا برای رفع مشکلات مربوط به فاضلاب این شهرستان، ورود پسماند و زباله‌های جمع آوری نشده به شبکه فاضلاب، لایروبی نکردن خطوط کانال‌های دفع آب سطحی و اتصال غیر مجاز به شبکه فاضلاب را از دیگر عوامل موثر در پس زدگی های مداوم فاضلاب در آبادان بیان کرد.

مدیر شبکه آبفا آبادان بیان کرد: پس زدگی فاضلاب برخی دیگر از مناطق شهر آبادان به علت جمع آوری نشدن پسماند و زباله‌های باقیمانده در خیابان‌های سطح این شهر و ورود آن‌ها به شبکه فاضلاب است.

ناتوانی شبکه فاضلاب آبادان در دفع آب باران

مهرانفر  با اشاره به ۳۵۰ کیلومتر شبکه دفع آب‌های سطحی در آبادان گفت: شهر آبادان برای دفع آب‌های سطحی نیاز به ۸۰۰ کیلومتر کانال دارد، در زمان بارندگی شبکه فاضلاب آبادان ظرفیت دفع آب‌های سطحی را ندارد و این موضوع باعث فرسودگی شبکه فاضلاب شهری شده است.

او ادامه داد: اکثر پس زدگی‌ها فاضلاب در آبادان مربوط به خطوط دفع آب‌های سطحی و مناطقی است که فاقد شبکه فاضلاب هستند و شهرداری نیز در حال خدمات رسانی دفع فاضلاب از طریق خطوط آب‌های سطحی است.

منبع: شرجی پرس

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.