ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره‌ای در راستای حمایت از تولید داخل اعمال شده اما تولیدکنندگان هم برای کسب رضایت مشتریان باید شرایطی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای از هفتم مهر اعلام شد. در پی درخواست تعدادی از شرکت‌های داخلی تولید لوازم خانگی از رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از واردات لوازم خانگی، رئیس دفتر رئیس جمهور خطاب به وزرای اقتصاد و صمت دستور جلوگیری از واردات لوازم خانگی از کشور کره را مکتوب کرد. رهبر انقلاب در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند که طبق نامه‌ای که کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی به ایشان نوشته‌اند، واردات این محصولات باعث شکستن کمر تولیدکنندگان می‌شود و باید جلوی آن گرفته شود.

ممنوعیتی که به عنوان یک تصمیم راهبردی در راستای حمایت از تولید مورد تایید بسیاری از کارشناسان اقتصادی قرار گرفت. راهکاری که پیش از این توسط کشور‌های بزرگ تولید کننده لوازم خانگی از جمله خود کره مورد استفاده قرار گرفته بود و می تواند جهش عظیمی را برای صنعت لوازم خانگی ایران رقم بزند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که تولیدکنندگان کره‌ای لوازم خانگی برای بازار لوازم خانگی ایران دندان تیز کرده بودند و منافع آن‌ها در گرو زمین خوردن تولید کنندگان داخلی بود. تولید گنندگان ایرانی در یک قدمی رسیدن به نقطه تکامل و حضور در بازار‌های جهانی هستند و قطعا کره‌ای‌ها به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی که عمده سهم بازار این حوزه را در اختیار دارند هر کاری که بتوانند برای زمین گیر کردن تولید کننده ایرانی و باز پس گرفتن سهم بازار ایران خواهند کرد.

 اعمال محدودیت واردات سیاست درستی است، اما باید چارچوب مشخصی داشته باشد

آرمان خالقی قائم مقام خانه صمت ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برخی از شرکت‌های کره‌ای در تلاش بودند تا با نفوذ به بازار لوازم خانگی ایران و دامپینگ یا همان نرخ شکنی صنعت لوازم خانگی نوپای ایران را زمین گیر کنند.

او افزود: در گذشته همواره بازار ایران در اختیار برند‌های کره‌ای بود که با نبود رقبای خارجی شرکت‌های ما رشد کردند. امروز در شرایط رقابتی با دامپینگ و بازار شکنی شرکت‌های داخلی را نابود می‌کنند. سیاست اعمال محدودیت واردات سیاست درستی است، اما باید چارچوب مشخصی داشته باشد.

قائم مقام خانه صمت ایران بیان کرد: این محدودیت باید محدودیت زمانی و هوشمندانه باشد تا به افزایش کیفیت و کاهش قیمت منجر شود در غیر این صورت باعث تخریب تولید خواهد شد.

او گفت: اگر کاری که با خودروساز‌ها کردیم با صنعت لوازم خانگی انجام دهیم خدمتی نکرده ایم و صنعت هم رشد نخواهد کرد. حمایت بی‌دریغ و شرایط بازار انحصاری تا حدی می‌تواند ادامه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت در این اتفاقات حمایت مردم از تولید داخل و تولید کنندگان لوازم خانگی ایرانی بود. نظرات مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان نشان می‌دهد که اغلب به شرط بهبود کیفیت و خدمات، خرید محصولات ایرانی را به خرید نمونه‌های وارداتی ترجیح می‌دهند. تمایل به خرید کالای ایرانی در بین اغلب پیام‌ها به چشم می‌خورد، اما انتظار بهبود کیفیت تولید و افزایش خدمات پس از فروش از تولید کنندگان لوازم خانگی داخلی داشتند.


بیشتر بخوانید

چه انتظاراتی از تولید کننده داخلی لوازم خانگی دارید؟


 

کیفیت، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش، خواسته مردم از تولیدکنندگان


برخی از پیام‌های مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص انتظارات از تولیدکننده داخلی به شرح زیر است:

  • گارانتی طولانی مدت بدون قید شرط و گارانتی تعویض بدون دریافت هزینه حمل تا درب منزل فیلم درنیارند برای گارانتی
    با کیفیت، ایمن، بادوام، زیبا و در حدی که با لوازم خانگی خارجی برابری نماید تا خریدار با اشتیاق در میان برند‌های ایرانی کالای مورد نظر را خریداری کرده و تحت هیچ شرایطی از خرید خود پشیمان نگردد.
  • اگر کیفیت خوب وقیمت مناسب باشد همه از کالای داخلی حمایت می کنند وهیچ کسی سمت کالای خارجی نمی رود.
  • کیفیت بالا ببرند و  قیمت را پایین و رقابت کنند.
  • راهکارش چیه؟ راهکار این است که گارانتی محصولات را زیاد کنند ۱۵ تا ۲۰ سال گارانتی بدون قید و شرط.
  • ما وسایل برقی مون که ایرانیه، راضی هستیم، ولی نمیدونم چرا میگن بده؟
  • کیفیت ، خدمات پس از فروش و انصاف و وجدان داشته باشند، همین.

با این وجود عده‌ای این فرایند ممنوعیت واردات را عامل ایجاد انحصار و فساد می‌دانند. نگرانی مردم از آن است که صنعت لوازم خانگی به سرنوشتی مشابه سرنوشت لوازم صنعت خودرو دچار شود. عده زیادی این موضوع را به شوخی گرفتند و می گفتند باید چشم انتظار قرعه کشی یخچال و لباس شویی باشیم. بسیاری هم بر این باور بودند که این محدودیت کاری از پیش نمی‌برد و باید هر چه زودتر حذف یا زمان آن محدود شود تا انحصار تولیدکنندکان لوازم خانگی را به همراه نداشته باشد.

لوازم خانگی هم مثل خودرو انحصاری نشود!

برخی پیام‌های  انتقادی کاربران به شرح زیر است:

  • ایران خودرو و سایپا کم بودند، الان یک انحصار دیگر هم در راه است. مثل خریدن سانتافه که قیمتش میلیاردی شده باید یخچال و ماشین لباسشویی کره‌ای را چند برابر قیمت اصلیش بخریم مطمئن باشید لوازم خانگی مثل گوشی نیست که احتیاج به رجیستری داشته باشد و  قاچاق وارد می شود.
  • چه انتظاراتی از تولید کننده داخلی لوازم خانگی دارید؟ انتظار داریم بگذارند واردات لوازم خانگی آزاد شود تا ببینیم کدام شرکت حناش پیش مردم رنگ دارد؟
  • انتظار داریم نگذارند رقیبشان حذف شود، چون در این صورت قهرمانی شان پوشالی است.
  • ممنوعیت ورود کالا‌های خارجی فرصتی است برای تولید کنندگان داخل بشرط اینکه از این فرصت برای افزایش کیفیت استفاده کنند.
  • فقط امیدواریم که لوازم خانگی به روز خودرو در ایران نیفتد.

نکته جالب توجه در نظرات مردم حمایت آن‌ها از تولید داخلی بود و تمایلی به خرید محصولات خارجی نداشتند، اما همه آن‌ها انتظار دارند با این اعمال محدودیت تولید کنندگان داخلی کمر همت ببندند و کیفیت محصولاتشان را به قدری بهبود ببخشند که در پایان محدودیت کسی تمایلی به خرید لوازم خانگی خارجی نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماز
۱۹:۲۳ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
با سلام. من اولا با ممنوعیت واردات مخالفم چرا که باعث انحصاری شدن کالاها و حکمرانی و یکه تازی بیشتر تولید کنندگان داخلی می شود چرا که هیچ رقیبی ندارند که این درست نیست چون دنیا دنیای رقابت است.
ولی حالا که ممنوعیت ورود کالا تصویب و اعمال شده است، این دیگه به وجدان تولید کننده داخلی بر میگردد که در ازای پولی که می گیرد و به نسبت خودش برای هر جنسی هزینه کمی هم نیست، جنس خوب، با کیفیت، با دوام و قابل مقایسه با کالای خارجی ارائه دهد. در عیر این صورت ان پولی که تولید کننده به ازای فروش جنس می گیرد حرام است و بس. چون حالا مردم چاره ای ندارند که از آنها جنس بخرند. پیام را برسونید به گوش تولید کننده داخلی لطفا". ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۰:۵۳ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
الان من امسال به جای خرید خودکار های ساخت خارج از خودکار های پرشیا که ساخت ایران هست استفاده میکنم حتی خیلی بهتر از خودکار های فرانسوی و چینی و کره ای هست. اگر کیفیت را بهتر کند حتما خواهیم خرید مثل نوشت افزار ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۰۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اقا شما چه میدونید که کیفیت نداره
باید خودتو بالا بدونی که فک کنن بالایی
حمایت از کشور=رقابت با سایر کشور های رده بالا
#حمایت از کالای ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
اگر منظورتان از مصرف کنند بنده و خانواده ام که والا ما چیزی نگفتیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
چرا رئیس جمهور کاری نمی کنه هزینه تولید بیاره پایین
مثال ساده
1.سیم لاکی در شیراز؛ مس از عربستان با کشتی و... بیاره شیراز ارزان تر از مس از کرمان با یه بار تریلی بیاره چرا؟
2.ماشین لباس شویی خارجی؛ چند دست می گرده و همه سود شون برمیدارند ارزانتر از این هست مستقیم و بدون واسطه از شرکت ایرانی بخریم
مشکل
در کل ایران هزینه تولید هست یه آدم فهمیده این مطلب رو به مسئول مربوطه برساند چرا با اینکه همه منابع و کارگر ارزان داریم چرا جنس نهایی قیمتش خیلی بالاست؟
دلیل فقط سود مدیران ارشد هست یا شرکت ها نشتی دارن که قیمت ها سر به فلک کشیده و اینقدر تضاد طبقاتی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
تو این دوماه روحانی نمیتونه تولید کنه رو اخراج کنه بعدش انتظار داری رئیسی تو دوماه بتونه همه چیزو ردیف کنه تو که ۸سال صبر کردی یه چند ماه دیگه ایشالله درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ایرانی آشغال می خره و حقش هست چون لیاقتش همینه
حساب کن افغانستان خودرو های ما نمی خرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ایرانی همیشه بهترین ها را داره ولی ادم حقیری مثل تو حتی لیاقت همون افغانستان را هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
قیمت ها هم بیارند پایین
Iran (Islamic Republic of)
م. م
۱۰:۳۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
جای تاسف دارد به جای اینکه باید اجناس با کیفیت وارد شود که رقابت ایجاد شود جلوی واردات گرفته میشود که کارخانه های داخلی هر جنس بی کیفیت با قیمت بالا به مردم بفروشنند از این به بعد مردم لواز خانگی هم مثل ماشین نمی توانند بخرند برای چی فکرتان کار نمی کنه چه تصمیمی بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
محصولات ژاپنی و ... هنوز وارداتشون آزاده. محصولات ایرانی کیفیت و قیمت خوبی دارند. تلوزیون 4k قیمتش زیر 15 میلیون هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کیفیتشون خوب شده. بهتر هم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کارخانجات ایرانی ماشین لباسشوئی اتو ماتیک درب بالا 15 کیلویی نمی سازند باید چکار کرد ؟ یا تذکر بدید بسازند یا باید بریم یه ماشین لباسشویی خارجی خرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
ما تو خونمون یک ماشین لباس شویی ایرانی داریم که بیشتر عنوان میز ازش استفاده میشه همون اول که خریدیم درش خراب شد و اصلا یادم نیست کی ازش استفاده شده! ، و متاسفانه چندین ساله با دست لباس میشوریم:(((((( واقعا حیف کلمه ایرانی که روی این اجناس گذاشته شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لابد اون ها هم در جواب گفتن اگه بالا نبريم هم چاره اي جز خريزن نداريد!
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۲۱:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کالای ایرانی که جزیی از قطعات چینی هست و داخل مونتاژ میشه فایده نداره
کارگری که در خط تولید کالای ایرانی کار میکنه آموزش کافی نمیبینه
و دلال هم قیمت گذاری میکنه
گارانتی هم در داخل ایران معنی نداره
Germany
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پیام تولیدکنندگان لوازم خانگی به مصرف‌کنندگان : اگه کیفیتو بالا نبریم میخواید چیکار کنید؟
دوستان آماده باشید برای یخچال ۷۰، ۸۰ تومنی
معلوم نیس دوباره کی پول کم آورده ما باید جیبمونو خالی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۸:۵۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
شما در خودرو اگه جواب گرفتید
در لوازم خانگی هم جواب خواهید گرفت
نمی دونم چرا حافظه شما اینقدر کوتاه شده؟؟؟؟
ازموده را ازمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
خودرو در انحصار مطلق و دست دولته
لوازم خانگی انحصار داخلی نداره و رقابت بین شرکت های فراوان خصوصی است
تفاوت این دو واضح نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کیفیت بالا وصد البته قیمت مناسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یه نوشابه رو از ۱۵۰۰ تومن کردین ۱۴۰۰۰ هزار تومن بعد جالب اینجاساز سرش که ۱ لیوان کمه از کمر باریک شده بطری از زیرشم که کشیدین داخل
پرایدو از ۶ ملیون کردین ۱۵۰ ملیون
سمندو از ۲۰ ملیون کردین ۲۰۰ ملیون
بعد جالب ماجرا اینجاس ایرانخودرو میگه به دلیل ارزان فروشی سالی Nمیلیارد ضرر میکنیم
به فاطمه زهرا شما خییییلی رو دارین هیچ کس هم انکار از پستون بر نمیان
چهار تیکه اهن پاره رو بکنید ۱ ملیارد ام میگزد تو ضرریم
اوووف بهتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
والا ما از خدامونه وسیله ایرانی بخریم
اما همه میدونیم ولی نمیخوایم واقع بین باشیم که کیفیت اصلا ندارن
من یه یخچال ایرانی برا مادرم خریدم بشدت بی کیفیته
چرخ گوشت ایرانی خریدم بعد ۴ ماه گوشت چرخ کردرم به زور میده بیرون
خودم یخچال ایرانی خریدم صداش زیاد قسمت فریزرش یخ میبنده به کلفتی ۱۰ ساتی متر
کیفیت رو بالا ببرین
دزدی داخل محصول رو کم کنین مردم مطمعن باشید میان میخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چقدر ما باید تو ایران عذاب بکشیم واقعا متاسفم من آدم بی سوادم ولی خیلی خوب میدونم اگه جلوعه کالاهای خارجی رو بگیرین کالاهای بی‌کیفیت ایرانی قیمتشون میره ب هوا بعدش چطور این کارهارو میکنید جنس از خارج میاد تو ایران بعدش با کیفیت و قیمت پایین بعدش جنس ایرانی که تو خود ایران تولید میشه قیمتش بالاتر از جنس خارجی هستش و کیفیتشم که اصلا ب درد نمیخوره تا کی میخوایین ب مردم بدبخت فشار بیارین بابا ما تلویزیون نداریم بخاطره این که گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کیفیت رو بالا ببرین قیمت نجومی نذارین رو دستگاهاتون چون معمولأ تولیدات هر کشور برا مردم خودش باید مقرون بصرفه باشه گمرکی بش تعلق نمیگیره مالیاتاشون رو کم کنین تا برا مصرف کننده هم قیمت مناسب بیفته وقتی جنس ایرانی کیفیتش خوب باشه لزومی نداره جنس خارجی وارد خانه ایرانی بشه بسم الله دنبال خریدار ایرانی هستین کیفیت رو بالا ببرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یک مستند از خود شبکه مستند که متعلق به ایرانه پخش شد در مورد خودرو سازی کره تو کره واردات خودرو رو ممنوع نکردن تا تولید کنندگان کیفیت محصولاتشون رو بالا ببرن ولی تو ایران برعکسه واردات ممنوع تا کیفیت محصولات پایین تر بیاد و قیمت بالاتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
وقتی آزاد بود چی شد کسی حمایت کرد کیفیت محصولات بالا رفت
Iran (Islamic Republic of)
الف
۱۵:۰۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چرا کشور رو محصور می کنید , و حق انتخاب رو از مصرف کننده میگیرید...
یعنی کشورهایی که تولید کننده های قوی هستن بازارهای کشورشون رو به روی واردات بستن...
چرا از تجربیات کشورهای موفق استفاده نمیکنید و همیشه عادت دارید صورت مسئله رو پاک کنید....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا تجربیات کشورها میگه باید از تولیدداخل حمایت بشه.
اما در کشورهای دیگه تولید کننده دنیال افزایش کیفیت ورضایت مشتری است با قیمت مناسب و تعهد در برابر خرید مشتری
اینجا
خیلی ها اولا با افزایش مشتری کیفیت رو کمتر میکنند تعهد بعداز فروش هم ندارن گرون هم میدن.مثلا تیتاپ قبلا در حد قابل قبولی بود الان هم از مواد واندازه محصول کم کردن هم قیمت روبردن بالا همین وضع برای لبنیات و.... هم میتونید پیدا کنید در مورد خودرو و لوازم خانگی هم میشه بررسی کرد
پس تولید کننده باید صددرصد و کاملا حمایت شود با نظارت کیفی و استاندار بسیار سختگیرانه خیلی هم جدی تا بازار از اجناس متنوع ایرانی اشباع شود و باصادرات تولید کننده به سود برسد و بیکاری کمتر شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یخچال من خارجی ۱۰ ساله مثل ساعت کار میکنه برادرم ایرانی خرید بعد ۶ ماه خراب شد
با این کارا که نمیشه رونق تولید داشت
میتونید گوشی به خوبی اپل و گلکسی بزنید؟؟؟؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
حسین هاشمی
۱۴:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
قیمت بعلاوه کیفیت-ما به گفته رهبری عزیزمون کالای ایرانی میخریم بشرطی که کیفیت به همراه قیمت متناسب باشه،من قدرت ندارم یخچال ایرانی بخرم که قیمتش ۱۰ تومانه،و کیفیتش یکساله هست...‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
آخه من نمیدونم ، واقعا مسئولین ما اینقدر از فهم و علم بدور هستند یا میدونن و خیال کردند مردم نمیفهمن که مثلا تلویزیون 4k ips رو هیچ کدوم شرکت های مدعی تولید داخل نمیتونن تولید کنن و اصلا تکنولوژی ش تو ایران نیست ، جنس بی کیفیت چینی آوردن ، با کارگر مفت ایرانی مونتاژ کردن و به اسم تولید داخل و انحصار چند برابر قیمت فروختن این اسمش تولید نیست ، سوءاستفاده ست
حداقل نمیرن از چندتا شرکت با کیفیت چینی جنس بیارن و تحت لیسانس اونا تولید کنن ، تو که داری مونتاژ میکنی با کیفیت مونتاژ کن و به قیمت همون شرکت اصلی بده
از طرف دیگه اگر این تولید کننده ها راست میگن به قول دوستان بازدید سر زده ای از خونه مسئولین و همین تولیدکننده ها بشه که ببینیم از چه مدل لوازم خانگی استفاده میکنن، اگه همگی اسنوا و ... داشتند ما هم میخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
آقا قضیه خیلی واضح ه
من که خودم قیمت اسپیکر ها رو چک میکردم به چشم دیدم تا وقتی جنس خارجی تو بازار بود اسپیکر داخلی قیمتش خوب بود ولی همینکه واردات اسپیکر خارجی ممنوع شد اسپیکر ۲۰۰ تومنی شد ۸۰۰ تومن!؟
آخه با کدوم منطق و استدلال باید ۴ برابر بشه جز اینکه تولید کننده(بخونید مونتاژ کننده) داخلی فقط به دنبال سوءاستفاده و سر کیسه کردن مردم در فضای ضد رقابتی و انحصاری هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام به همه چند وقت پیش با هزار زحمت یه وام جور کردم برم یخچال فریزر بخرم گفتم اول ایرانی ، تو یه فروشگاه که به قول خودش اجناس درجه یک ایرانی در سطح بین‌الملل به من معرفی کرد ، یکی همین که درشو باز کرد قطعات بدنه و در می‌ریخت رو زمین و قیمتش با خارجی سه یا چهار میلیون بود . منم منصرف شدم رفتم دوو گرفتم با چه کیفیتی.
تولید کننده ایرانی باید با تولیدات جهانی رقابت کنه نه تو ایران بدون رقیب جولان بده و بگه همینه که هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لوازم خانگی دوو در داخل کشور تولید میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
دوو هم ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
دوو در داخل کشور مونتاژ می شه ولی قطعاتش کره ایه به خاطر همین هنوز کیفیت داره نسبتا.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۴۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
دوست عزیز کارخانه دوو در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان قرار دارد. البته کارخانه شرکت اسنوا و حایر نیز در این مکان قرار دارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تولید داخل وجلوگیری از ورود کالا چه از طریق قانونی وچه ورود قاچاق بسیار کار پسندیده وخوبیست.منتها به شرط انکه تولید باشد نه مونتاژ.یک سئوال را برای مردم روشن کنید.این تولیدات داخلی اعم از خودرو ولوازم خانگی چه مقدارش وابسته به واارداته.منظورم این است که مثلا یخچال ویا جارو برقی ویا همین پراید چند درصدش در داخل تولید میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
واقعا کیفیت باید بالا ببرند ی اب میو ه گیری ایرانی خریدم
برای حمایت از تولید داخلی ولی باید مواظب باشم لبه های دستکاه دستم رو نبره چون مثل تیغ تیزه وبرنده است
اینطوری که نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
برا مارو نگا کن چهار تا تیکه سیب میندازیم توش صداش میشه عین تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
به مشکلات پیش امده با کره که دست اورد دولت شیخ حسن است کاری نداریم تا رقابت بین تولید کننده نباشد و از تکنولو ژی روز دنیا اصلاع نداشته باشیم پیشرفتی حاصل نمیشود نمونه تولید خودرو که با کمترین امکانات و سطح کیفی و فنی در سطح جهان با این قیمت گزاف به مشتری واگذار میشود نمی توانیم در مملکت را بروی اقتصاد روز ببندیم و خودمان اولین و اخرین مشتری اجناس خود باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چرا الکی از خودتون حرف در میارین کی گفتیم با کیفیت باشه میخریم قبول کنید کالای ایران افتضاحه بی کیفیت زود خراب میشن تولید کننده ی ایرانی وجدان وانصاف ندارن ورق کالاها نازک بدرد مخور قطعات ک دیگه نگو زیر صفر لطفا نشر بدین چرا میترسین با بالاترین قیمت میفروشن بدون کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کیفیت چیزیه که فقط با اجبار دولت بر تولید کنندگان و تعیین استانداردهای سفت و سخت بدست میاد، کیفیت تولید فرمایشی نیست، دستوری است. کیفیت کم کالا هم شامل کم فروشی میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
آره با شورای رقابت بشینید و هر سه ماه یکبار اجناستون رو گرون کنید
مردم در بند و انحصار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
در دهه شصت تصمیم گرفته شد صنایع دارویی تحت حمایت قرار گیرند و صنایع غذایی از چتر حمایتی خارج شوند. حالا ما در صنایع غذایی آنقدر پیشرفت کرده اند که فرآورده هایی غذایی قابلیت صادارات بالا و کیفیت فوق العاده ای دارند. بیسکوییت، انواع پاستا، شکلاتها، روغن و ... با کیفیت عالی -صرف نظر از متقلبان - ارائه میشوند ولی داروهایمان افتضاح هستند. خودرو و دارو نشان دادند که حمایت دولت و ممنوعیت واردات و بازار بی رغیب چه بر سر صنعت مورد حمایت می آورد.
مشغول باشید و از سوراخی که صد بار گزیده شده ایم ما را نیش بزنید. مشکلات سیاسی را با بازار و صنعت و اخلاق و اقتصاد ... قاطی میکنید و چوبش را مردم میخورند و کشور بیچاره میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اون چیزی که مهمه کیفیت کار است
کیفیت رو بالا ببرید ما هم ایرانی می خریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کیفیت،قیمت،گارانتی
Iran (Islamic Republic of)
راد
۱۳:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
با توجه به ممنوع شدن واردات و تحریم ها این میان تولید کننده ایرانی باخیال راحت بدون درنظر داشتن هیچ معیاری و بدون هیچ رقابتی هر جنسی رو که بخواد تولیدمیکنه با قیمت بالا و کیفیت پایین لوازم تولید داخل هیچ کیفیتی متاسفانه ندارن و هیچ نظارتی هم صورت نمیگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
به هر بهانه ای فشار و گرونی رو از خودشون برمیدارن میندازن گردن ما مردم و دست تو جیب ما مردم میکنن تا خودشون و اقازادهاشون در اسایش باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
وقتی حقوق یک ماه به سختی در میاد باید هم در خرید و هزینه کردنش سخت گیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یه قالب پنیر میخریم نصفش که کلا خالیه نصف دیگشم نصفش اب هست اون تهش یه لایه پنیر بی کیفیت !!! بعد شما میگی تو لید داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
گل گفتی آفرین
Iran (Islamic Republic of)
آمین علیزاده
۲۱:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ببخشید از چه برند پنیری میخرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
وقتی مرزهابازباشد اجناس خارجی وارد شود تولید کننده فکرخودشومیکند اشغال تحویل جامعه نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
هیچ وقت با انحصار کاری درست نمیشه، پیش به سوی قیمت بالاتر و کیفیت پایین تر در لوازم خانگی. با بی تدبیری و تصمیم های احساسی صنعت لوازم خانگی هم مثل خودرو خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
صداقت و انصاف کارخانجات خارجی خیلی بیشتر و بهتر از ما هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بیشتر نظرات رو خوندم. اکثر مردم مخالف کالای ایرانین وحق دارن.علت اصلی پائین بودن کیفیت محصول در ایران ضعف شدید نظارت و همچنین عقب افتادگی شدید سازمان استاندارده.نمیدونم این استاندارد کارش چیه اصلاً پاسخگوی بی عملیش نیست جنس با استاندارد پائین چرا باید اجازه‌ی تولید داشته باشه و مواد اولیه وسرمایه ملی تلف بشه وراه دزدی و کم فروشی باز چرا باید از وزن و حجم و کیفیت کالا ها کم بشه و استاندارد پاسخگو و عملگرا نباشه لطفاً راهو اشتباه نرید.استاندارد ایران باید درست بشه تا بقیه درست شن مثل پاک کردن با دستمال کثیف میمونه دستمالو باید تمیز کنیم تا بشه بقیه چیزارو باهاش تمیز کنیم
Iran (Islamic Republic of)
آمین علیزاده
۲۱:۲۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
واقعاً نمیشه گفت همشون حق دارند کم نیستند کسانی که این ریشه در خود کوچک بینی غربگدایی و ابلهیتشونه که دست این ها باشه چسب(پتروشیمی ایران صدر جدول) رو هم از جاهای دیگه باید وارد کنیم اصلأ فرش رو هم از ترکیه وارد کنیم چطوره؟کشور های موفق در صنایع هم اینطوری زاده نشدند و نمونه بارزش هم کره و ژاپن هستند و طبیعیه که اول کار نتونند اون کیفیت لازم رو داشته باشند اما بعد میرسیم به صنعت خودروسازی که انحصار و فساد مالی و مافیا چنین بلایی رو مردم آوردن نکته جالب این جاست که بیشترشون هم در واقع خصوصی هستند اما نه دولت نظارت کافی رو داره نه اون ها وجدان اما چون در صنعت خودروسازی موفق نبودیم دلیل نمیشه کلاً کناره گیری کنیم گرچه یک آروزی محال به نظر میرسه اما تنها راهش همکاری دولت و بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیانه و این که با همه این افتضاحات شماری از شرکت های ایرانی اتفاقاً از کیفیت و قیمت نسبتاً خوبی برخوردارند و اندکی هم که شده در حال پیشرفت اند نمونش هم Gplus اینکه بسیاری از کالاهای ایرانی بی کیفیت هستند درسته ولی اگر مدیریت درست صورت بگیره و بازار انحصاری نشه انتظار پیشرفت وجود داره که حداقل مردم کالی درجه دو چینی رو به ایرانی ترجیح ندن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
هیچ گاه لوازم خانگی مضخرف ایرانی نمی خریم.
Iran (Islamic Republic of)
آمین علیزاده
۲۱:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
در صورت کیفیت میانماری هم باشد آدم آگاه می خرد در ضمن مزخرف بی سواد با چه کسانی شدیم هشتاد و پنج میلیون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
به شرطی که مثل خودرو با قرعه کشی اجناس بی کیفیت رو به مردم نفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مشکل ما سر خرید تولید ایرانی و ... نیست. مشکل سر اینه که محصول بی کیفیت با قیمت محصولات با کیفیت خارجی به فروش میرسه. نمونه اش تو خودروسازی زیاده. لوازم خانگی هم بهش اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کافیست یه بارکالای ایرانی بخریدتا ابدپشیمون میشید.کسانیکه توصیه به خریدلوازم ایرانی میکنن ،توخونشون یه قلم جنس ایرانی نیستش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یخچال ما امرسانه ایرانیه لباسام رو میدم یه خیاط ایرانی میدوزه پس لباسمم ایرانیه خودکارم ایرانیه شامپو ایرانیه سه راهیه تو خونمون ایرانیه فرشمون ایرانیه پارچ شیشه ایمون ایرانیه کفشم رو از یه کسی خریدم که خودش تولیدی کفش داشت ایرانی بود گفتید یه قلم من چهار پنج قلمش رو از درشت تا ریز گفتم یکی دیگه اینکه اگه میگید کیفیت ندارن برمیگرده به تربیت خانواده ها که بخ فرزندانشون یاد ندادن که به مردم و مملکتشون وفادار باشن یعنی یه ایرانی که خود ماها هستیم تا چوب تر رو سرمون نباشه کارمون رو درست انجام نمیدیم? واقعا برای کسانیکه همه رو جز خودشون مقصر میدونن متاسفم چون اگر ما میخوایم جامعه و کشور و حتی محصولاتمون درست بشه باید از خودمون شروع کنیم این یک امر اجتماعی که برمیگرده به ما مردم ولا غیر اگر ما خودمون درست شدیم میتونیم یک کشور و جامعه و مملکت پیشرفته داشته باشیم در غیر اینصورت ......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
وارد کردن قطعات بی کیفیت و مونتاژ کردن آن اسمش تولید نیست. اگر قرار به واردات باشه محصول با کیفیت خارجی باید وارد بشه نه قطعات بی کیفیت چینی
Iran (Islamic Republic of)
خسروی
۱۲:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
دوستان یه سوال. مگه جلوی واردات خودروی خارجی رو گرفتن، تو کیفیت و قیمت لگنایی که ایرانخودرو و سایپا دادن بیرون فرقی کرد. میشه بازار انحصاری. قشنگ مردم رو بیشتر میدوشن. الحمداالله چیزی به نام حمایت از مصرف کننده هم نیست. قشنگ تولید کننده ها جولان میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
یه نگاه به خودروسازی و بی کیفیت بودن خودرو ها بکنید. اگر قراره لوازم خانگی هم اینطور باشه بهتره که تولید نکنن. البته باید مونتاژ کننده و تولید کننده را از هم جدا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام ، طبق استاندارد های جهانی لوازم خانگی را بسازند و فقط به ظاهر کالا توجه نشود موتور مهم است . رنگ. ها زنگ نزنید و بعد مدتی رنگ لوازم پریده نشود و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من هر وقت کالای ایرانی خریدم و به مشکل خورده رفتم برای استفاده از گارانتی صدتا بهانه آوردن که شما شامل گارانتی نمی شید. ولی یک گوشی خارجی داشتم که خراب شد و تنها دو روز به انتهای گارانتی مونده بود کلا برام تعویضش کردند. حالا آن کجا و این کجا!!!!! واقعا خجالت آور هست که مردم را مجبور به استفاده از یک جنس خاص کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
هم دنیای ما رو گرفتید از ما هم دین و ایمون مارو هم سلامت جسم و روح و روان ما رو
Germany
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من چندین بار کالاهای ایرانی برای مصارف مختلف گرفتم و از همه ناراضی بودم، خدمات پس از فروش و سرویس خوبی اصلا نیست. تولیدکنندگان فقط دنبال فروش هستند و بعد از فروش مشتری رو کامل فراموش میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کالای خارجی تقلب نداره ،کشور ما مسلمان ولی تولید کننده ایرانی در تولید صداقت نداره ،تقلب و سود بیشتر ،براش مهم،شما فقط به پشت یک یخچال خارجی و یک یخچال ایرانی نگاه کن متوجه می شوی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
خدا ازشون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کدوم یکی از تولید کننده های داخل بفکر کیفیت و رضایت مصرف کننده بودن تا حالا؟؟هر شرکت تولیدی میبینی هرروز هم از کیفیت محصولش کم میشه هم اگه خوراکی باشه از حجمش.من جنوبی هستم هرروز کارم تو بازار بودنه دارم میبینم اجناس خارجی که نمیتونن بیارن یا آوردنش سخته براشون قیمتش میبرن بالا در کنارشم اجناس بنجل ایرانی قیمتش بالاتر می‌ره.مثلا نوشابه انرژی زای بوم بوم خارجی کوچیک اینجا ۱۷ تومنه و ایرانیش ۱۳تومن که کیفیت اینا زمین تا آسمونه.همین ایرانیش ۲۰ روز پیش ۸تومن بود.
سرتون درد نیارم دلمون خوش نکنیم که هیچی درست نمیشه.ما کفن میشیم ولی روی خوش زندگی تو ایران نمی‌بینیم.قلب هیچ‌یک از مسئولین و تولید کننده ها برا ما مردم نمیتپه و دلشونم نمیسوزه.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
شیر مادر حلالت حفیقتو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
جواد برزگر
۱۴:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
داداش ممنون آمدی بوانات فارس درخدمتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پفک ایرانی رقیب تو جهان ندارد ماشالله چشم نخوری تا 5 سال دیگه دو عد پفک در یک کیسه ده کیلویی باد شده فقط برای بالش زیر سر خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
با وجود چندین سال فرصت به خودرو سازی الان مردم باید خودروی بی کیفیت بخرند و بلای جانشان شود و خودروی ایرانی بی کیفیت را باقیمتی بالاتر از خودروی خارجی با کیفیت بخرند و بدتر اینکه برای چنین خورویی باید مدتها انتظار بکشند
مروم چه امیدی باید به لوازم خانگی ایرانی داشته باشند که به سرنوشت خودرو سازی مبتلا نشود و مردم باید کارت ملی در دست و در صف در انتظار لوازم خانگی ایرانی بی کیفیت باشند و نمایندگیها هم خدماتی ارائه ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
گرونن قیمت ها رو با واقعیت جامعه هماهنگ کنید من تلوزیون دوو داشتیم خراب شد. هر کجا رفتیم که یه ایرانی بخریم همه بالای ۱۳میلیون میگفتن از خرید منصرف شدم یه ۲۱ اینچ قدیمی داشتیم استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
از دهن مصرف کننده حرف میزنند.اکثر مصرف کننده ها به ویجه من داریم میگیم این بنجل بازارووو جمعش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
فقط خیانت به مصرف کننده است لطفا یه گزارش تهیه کنید باپولی که به پراید می‌دهیم چه ماشین های خارجی با کیفیت میتونیم بخریم چرا اجازه می‌دهید یه عده خاص با سرمایه ملت سرمایه داربشن وملت روز به روز فقیرتر باید رقابت ایجادبشه کالای ایرانی رو به خاطر کیفیتش بخرن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۱:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پیام تولیدکنندگان ایرانی : کیفیت را بالا هم نبریم مجبورین بخرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اونهم با یک قیمت آنچنانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ایول
دقیقا همین هست
وقتی اجبار و انحصار باشه همین میشه
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کسانی که کالای خارجی رو تبلیغ می‌کنند یا یه جو غیرت ندارن و یا منافع سرشاری از این راه دارن. کالای ایرانی میتونه جون بگیره شما اقتصاد خود کره مث دژ محکمی در برابر واردات هستش و بایست زمانبندی برای هر نوع قطعه ای داریم داخلی سازی و کیفیت رو هر سال اعمال و ارتقاء بشه و این خواسته دولتمردان گردد نه اینکه برن رشوه بگیرن و گیشنهاد رشوه بدهند و از این راه خود تولید کننده رو دلسرد کرده و تمایل به ارتقاء رو از دست می‌دهند. اساس عقب ماندگی صنعت ما در دست دولتمردان و کارکنان وزراتخانه های غیرمسئول بوده، تولید میتونه آینده زندگی ایرانیها رو زیبا بسازه به جای تفکر زشت و افکار منفی بدنبال راهکار و کمک به صنعت باشن و خودشونم یه قسمت از این صنعت عظیم رو در دست گرفته و کاری انجام بدهند و غرب گدا و نوکر بیگانه نباشن و مردم رو تحقیر نسازن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
خدا رو شکر که جلوی واردات محصولات کره ای و کلا خارجی رو گرفتنو و از هدر رفت سرمایه این ملت و بسته شدن کارخانه و بیکار شدن کارگر زحمتکش ایرانی جلوگیری شد،اما باید جلوی قاچاق رو هم بجد گرفت.
اگه کارخانجات لوازم خانگی خصوصی باشن مطمئنا انحصاری در کار نخواهد بود و به دنبالش کفیت هم بالا خواهد رفت،البته این اتفاق مهم زمانی رخ می‌دهد که سازمان استاندارد کشور رو استاندارد کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
در یک صورت از کالای داخلی استفاده میکنیم.صداسیما بصورت غیرمترقبه و ناگهانی به خونه مدیران عامل کارخونه های وطنی خودرو و کالاهای خانگی ومسئولین طراز اول کشور و نمایندگان و ائمه جمعه استانها بره و از مارک لوازم خانگی و خودرو و موبایلشون فیلمبرداری کنه.اگر اونا از کالا و خودرو و گوشی و شبکه اجتماعی ایرانی استفاده میکردن ماهم با کمال میل از کالای ایرانی استفاده میکنیم و کالای خارجی موجود خودمونو آتیش میزنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
صدرا
۱۱:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ما نزدیک به ۱۵ سال پیش،یک ماشین ظرفشویی زیمنس خریدیم که تا پارسال،عین ساعت و عالی کارمیکرد،بعداز اون مجبورشدیم که یه ماشین دیگه بخریم،اون هم از برند ایرانی پاکشوما.سر ۴ ماه،سبدش‌زنگ زده،تازه ظرف هارم خوب نمیشوره،آقا،اگر میخواهید از تولید داخل همایت کنید،کیفیت رو بالا ببرید،نه اینکه با ممنوعیت واردات،عرصه را برای تولیدکنندگان بی کیفیت ساز داخلی،باز گذاشته تا ملت مجبور به خرید اجناس بی کیفیت بشن.ضمانت و خدمات پس از فروش هم که قبول ندارن و اصلا ارائه نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
هر جا انحصار باشه هم فساد زاست و هم کیفیت پایین میاد. ما یخچال دوو مشکل پیدا کرده بود ، برد یخچال باید از شرکت اسنوا میفرستادن، کلی اذیت کردن و معطل کردن تا وقتی که موفق شدیم برد یخچالمون رو عوض کنیم و دو ماه بدون یخچال بودیم و برای وسایل یخچالمون آواره بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چراباشرکت های خوب خارجی توافق نمی کنید تاکالای آن ها در ابران مونتاژشود وبه فروش برسد الان هم مونتاژکاریست ولی ازنوع بی کیفیت چینی برای خودذو هم همین کاررا بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پول میدیم به جنس خوب با قیمت متناسب کاری نداریم خارجیه یا ایرانیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تولید کننده ایرانی دنبال کیفیت نیست دنبال سوده دنبال تغیر نیست حقیقته اگه میتونیست عمل می‌کرد
حالا آمپر میکشه که چرا مردم این حرف می‌زنند
شرکت‌های خارجی دیتگاهاشان بروزه همیشه در تغیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت خوب گفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تولید کننده که ما نداریم. ما مونتاژ کننده داریم. از تلویزیون تا یخچال و ... قطعات اصلیشون از بی کیفیت ترین نوع های چینی هست. پس خودتون رو اذیت نکنید. انحصاری هم بکنید دلگرمی مونتاژکارها میشه که از همین هم بی کیفیت تر کار کنن. نبود قدرت انتخاب زندگی رو به یه زندگی بی کیفیت تبدیل میکنه که خداروشکر مسئولین ما با قدرت دارن به سمت زندگی بی کیفیت مردم رو میبرن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
این یک شعاری بیش نیست. مگه الان ایران خودرو و سایپا را میتونید کنترل کنید؟ به زودی ایران خودرو و سایپای جدیدی شکل خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مستند اختاپوس (مافیای خودرو) را ببینید....
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۱۰:۴۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اصلا لوازم ایرانی نمی خرم چرا چون آنقدر کلاه رفته سرم که از اسمش لرز ه میگیرم شما هم اشتباه نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کالای ایرانی کیفیت کالای خارجیونداره باقیمت بالا..قیمت باکیفیت وخدمات پس ازفروشش همخوانی نداره...بگداریدمردم خودشون تواین وضعیت بداقتصادی انتخاب کنن چی بخرن که صددرصدکالای خارجی انتخاب میکنن بخاطرکیفیتش..چون پولی که میدی خاطرت هم ازکیفیتش مطمئن هست.نه کالای ایرانی که یکهفته نشده بایدقطعه برات تعویض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اگه نخرن چی بخرن. انحصاری شده مثل خودرو
Germany
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تحریم ها رو بر دارند با زیمنس و بوش قرارداد ببندیم !
کارخونه ها همه بسته شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ای کاش دولت یکطرفه تصمیم نمیگرفت و مشکلاتی که تولید کننده ها ی داخلی برای مردم ایجاد کرده اند را هم می شنید. این مردم نیستند که باید فقط حمایت کنند بلکه بار اصلی بر دوش دولت باید باشد. همه میدانند که خرید جنس داخلی در صورت خدمات گارانتی و وارانتی خوب بهترین گزینه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
با انحصاری کردن لوازم خانگی، فقط به مصرف کنندگان خیانت میشود
کیفیت درجا میزند، قیمت بالا می رود، خدمات پس از فروش بدتر میشود، احترام به خریدار تعریفی نخواهد داشت ( مشتری محوری)
تجربه خودروسازی را تکرار نکنید!
احترام به مشتری در نزد فروشندگان کالای خارجی بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۲۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
سلام تولید کنندگان لوازم خانگی باید کیفیت خودشان افزايش دهند و همچنین خدمات پس از فروش این امر باعث اقبال عمومی به خرید کالای ایرانی می شود
از طرفی مردم باید بدانند اگر جنس ایرانی خرید نکنیم کارخانه ای وجود ندارد فرزندان خودمان شغل داشته باشند بی کاری بد دردی توی جامعه عواقب روانی ومشکلات معیشتی وفقر وناامنی به دنبال جامعه می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
خدایی
کدوم جنس ایران نسبت به 10 سال پیش کیفیتش رفته بالا؟
پفیلا که شده تراریخته
روغن موتور خودرو شده بخار
چیپس شده باد
پنیر شده نمک
فرش شده..
لباس نخ پنبه شده پلاستیک
دلستر شده آب شکر
کباب شده سنگدان مرغ
گوشت چرخ شده سنگدان مرغ
مسکن مهر شده خرابه
آسفالت یه ساله شده چاله چوله
خدایی امام حسین گفت دین ندارید وجدان داشته باشید
خارجی ها دین ندارن وجدان دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
احسنت ب شما حقیقتو گفتین تا ضمانتش تموم میشه موتورشون میسوزه یسال نشده گاز کولر ویخچال میره میگن شامل حال ضمانت نامه نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
قصه ی مملکت شده ، داستان علی بابا و 40 دزد بغداد
چیزهایی که تو این ممکلت پیدا نمیشه : وجدان ، شرف ، صداقت و کیفیت
هرگز اینها را نمی تونید پیدا کنید ، چون اصلا وجود ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بدبخت شدیم رفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
اگه قرار مردم همه از لوازم خانگی به کیفیت داخلی استفاده کنند دولت باید یه فکر اساسی بابت کمبود برق و خاموشی ها بکنه چون این لوازم شدیدا پرمصرف هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لباسشوئی ایرانی دوقلو خریدم با یک سال گارانتی اما در روز اول خشک کن ان کار نمی کرد فروشنده معرفی کرد فلان تعمیر کار .گفتم روز اول کار نمی کند نمی خواهم گفتم خارجی .توشیبا اتوماتیک گرفتم بدون گارانتی سه برابر قیمت ایرانی وحالا بعد از ۹سال هنوز کار می کند این است فرق لوازم برقی ایرانی وخارجی
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۰:۰۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
کیفیت رو بالا ببرید قیمت ها رو هم متناسب کنید سو استفاده نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
پیام مصرف‌کنندگان به تولیدکنندگان لوازم خانگی: کیفیت را بالا ببرید، جنس ایرانی می‌خریم
تولید کنندگان لوازم خانگی : ای وای! اینا بخر نیستن چیکار کنیم؟
آقای خاص : واردات لوازم خانگی رو آزاد کنید، ١٠ برابر عوارض بکشید روش اونوقت مجبور میشن جنس داخلی بخرن.
تولید کنندگان لوازم خانگی : ممنون قربان حل شد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
آینده ی لوازم خانگی حال صنعت خودرو هست اگر توانستید صنعت خودرو رو نجات بدید آینده ی لوازم خونگی رو هم میتونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
مصرف کننده درک و فهم داره واسش مهم نیست محصول ساخت کجا باشه. وقتی کیفیت و قیمت مناسب باشه چرا که نه

مثلا محصولات پتروشیمی ایران بهترینه تا حالا چسب خارجی خریدین؟ و خیلی برندهای دیگه ایرانی که واقعا با کیفیتن. ولی مثلا ایران هیچوقت نمیتونه خودروساز خوبی بشه...
نباید فکر کنین همه چیو میشه با کیفیت خوب داخلی ساخت نگاهتونو عوض کنین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
چرا حرف تو دهن مصرف کننده میزارید؟! من مصرف کننده میخوام وقتی میرم بازار خرید همه جور برندی باشه و با توجه به توان مالی هر محصولی که دوست دارم انتخاب کنم
وقتی فقط محصول ایرانی تو بازار باشه دیگه نه رقابتی هست نه تنوعی! چرا همش سعی میکنین همه چیو زوری تحمیل کنین؟ ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
این پیامایی که این زیر هست چرا همش ضد تولید داخلی هست و چرند و پرند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
لطفا چرتو پرت نگو....مشخصه دستت توی جیب پدر زحمت کشته که خبر از بازار و دخل و خرج مردم نداری ...مردم با درامد پایین برای خرید اجناس بی کیفیت کلی متضرر میشن کی جوابگو ضرر مردمه؟ سازنده ها؟ یا تو که از همه چیز بی خبری ؟
Iran (Islamic Republic of)
شفیق
۰۹:۳۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تولید ایرانی گاهی وقتها اصلا جذابیت قیمتی نداره جدا از این که کیفیت روز جهانی رو نداره قیمت اش هم بالاهست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
شما چند دهه است به اسم حمایت از تولید داخل دست در جیب ملت هستید کدام تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
قیمت کالاهای ایرانی خیلی بالاست واغلب با کیفیت آن همخوانی ندارد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهندس پارسی
۰۹:۳۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
با سلام. نباید در این خصوص صفر و یکی فکر می شد. بی تردید رقابت مثبت هنگامی ایجاد می شود که محصول بومی در کنار محصول با کیفیت خارجی خود را ارتقا دهد. بی شکل مصرف کننده ایرانی در صورت اعتماد به محصولی بومی به آن وفادار می ماند. این طرح جز افزایش کالای قاچاق ثمره قابل انتظاری را که طراحان به دنبال انند ندارد. همین ممنوعیت واردات خودرو را ببینیم. آیا به واقع کیفیت تولیدات داخل که تازه صدر درصد هم بومی نیستند بالاتر رفت؟ به طرز واقعی خیر و جز رانت و انحصار ثمره ای به دنبال نداشته است. درست فکر و برنامه ریزی کنیم و موجبات ارتقای صنعت بومی را نه با ایجاد انحصار با که رقابت پیشرو فراهم سازیم. تا کی باید مدیریت کلان مملکت فرسایشی و هزینه ساز باشد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۰۹:۳۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
وقتی رقیبی نباشه چه بخوایم چه نخوایم میشه انحصار !! وقتی وارداتی نباشه و رقیب ، وقتی دولت هم بخواد جلوی افزایش قیمت را بگیره برای این شرکتهای لوازم خانگی مگه کاری داره قیمت را بالا ببرن با هزار ترفند ! مثلا تولیداتشون رو کم میکنند یا تو بازار نمیدن وانبار میکنند و... ! وقتی وارد نشه خب کمبود پیش میاد و عین خودرو به هرنرخی خواستن میفروشن و میشه عین خودرو دو نرخی !!! یکی قیمت کارخانه (که اونموقع دیگه عین خودرو اصلا گیرت نمیاد) یکی هم آزاد که قیمتش چند برابر کارخونس ! مگه الان تو پارکینگهای خودروسازها و انبارها و... کم خودرو دارم ؟ یا حتی به بهانه یه قطعه هزاران خودرو را انبار کردن درپارکینگ و میگن فلان قطعش کمه !!! حالا گیرم امسال یا... را تونستن جلو انحصار و بالانرفتن قیمت و کیفیت رو بگیرن .. سالهای بعد چی ؟! حتی کشورها صاحب نام هم وارداتشون ازاده و رقابتی ! مگه مثلا آمریکا بهترین و باکیفیت ترین گوشی تلفن همراه را نداره ؟؟! پس چرا واردات گوشی رو قطع نمیکنند ؟! حالا اگه همین گوشی هم تو کشور ما یه کم پا میگرفت واردات قطع میشد و مردم باید و اجبارا فقط ایرانیشو بخرن! اصلا اگه کیفیت لوازم خانگی خوب باشه و تعادل قیمت داشته باشه مردم چرا نخرن ؟! اتفاقا خیلی هم استقبال میکنند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
تولید کنندگان داخلی که هزار و یک جور یارانه می گیرند از قبیل فولاد و انرژی ارزان تخفیف مالیات و... در عوض اونها جنس بی کیفیت تولید می کنند و در نبود رقابت بانهایت بی رحمی و بدون انصاف به قیمت کالای با کیفیت خارجی می فروشند، هم منابع کشور رو هدر می دهند هم عمر ما را. این حمایت از تولید است یا حمایت از چندتا سرمایه دار؟؟ اون موقع که ال جی و... وارد می شد داخل ایران خدمات پس از فروش نداشت؟ کارگر هاش رو از خارج می آوردند؟؟؟ خیر فقط این یه عده سرمایه دار دیگه دستشون کوتاه بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ی کم هم که قدرت گرفتند در کشورهای گرجستان و ترکیه و غیره خونه می‌خرند تا فرار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
نگید تولیدکننده بگین مونتاژکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
فقط خارجی خوبه.
لوازم خانگی ایرانی فقط به درد لایه جرز دیوار میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
هه تولید کننده لوازم خانگی. خودروسازی. چه کلمات...

وقتی خجالتو شرمو حیاتون ریخته باشه یه خبرگزاری این چرندیات رو مینویسه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
خدایی دروغ تا کی
من که قبلاً هم هرچی ‌پیامها رو خونده بودم از این درخواست ها توش نبود
بگید پیام های تهیه شده در تحریریه نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
من که نمی خرم !!! حدود سه ماه یه پژو207 از ایران خودرو خریداری کردم اونم بعد از 16 ماه تحویل دادن الان هم هر روز به نمایندگی درحال رفت و آمد هستم جرات نمی کنم از شهر خارج بشم . آنقدر مرخصی گرفتم که نزدیک شغلمو از دست بدم . مگه خودرو سازهای داخلی با این همه حمایتی که شدن ( ممنوعیت واردات . وضع تعرفه های بالا. مجوز افزایش خودسرانه قیمت ها) کیفیت محصولات افزایش دادن که تولیدکننده های لوازم خانگی اینکار و بکنند؟ مطمعن باشید همینکه تولیدکننده های لوازم خانگی خیالشون از ممنوعیت واردات آسوده بشه اولین کاری که می کنند مثل خودرو سازهای شوراری رقابت راه می دازن هر سه ماه قیمت ها رو بالا می برن هرچند وقت هم تولیدات شونو انبار می کنن تا بازار تشنه بشه بعد هم کیفیت محصولات و پایین میارن و قیمت ها رو چندباره افزایش میدن درست مثل خودروسازهای خائن به ملت
۱۲
آخرین اخبار