نتیجه نظرسنجی هفته گذشته باشگاه خبرنگاران از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات هفتگی شاخص کل بورس مقایسه و بررسی شد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی باشگاه خبرنگاران جوان از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱. مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر

۳. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی، ۵۰ درصد کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل داشتند (گزینه اول) و ۵۰ درصد دیگر معتقد بودند که شاخص کل در این هفته تغییر چشمگیری نخواهد داشت. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

نتیجه نظرسنجی

هفته جذاب بورس؛ شاخص کل ریزش نمی‌کند!

شاخص کل، ۳.۵ درصد رشد کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه ۷ مهر ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد کار خود را به پایان رساند.

نتیجه نظرسنجی

با گذشت یک هفته شامل ۴ روز معاملاتی از تاریخ ۱۰ تا ۱۴ مهر، در پایان معاملات چهارشنبه ۱۴ مهر ماه، شاخص کل بورس با رسیدن به پله  یک میلیون و ۴۸۸ هزار واحدی این هفته را به سرانجام رساند.

نتیجه نظرسنجی

مقایسه شاخص کل بورس در پایان معاملات این هفته با پایان هفته گذشته افزایش ۳.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

بنابراین پیش‌بینی کارشناسان با بازدهی واقعی شاخص کل بورس در این هفته منطبق بوده و نیمی از کارشناسان مشارکت کننده در نظرسنجی روند شاخص کل در این هفته را به دقت، درست پیش‌بینی کردند. همچنین متفق القول بودن ۱۰۰ درصدی کارشناسان مبنی بر ریزشی نبودن بورس در هفته‌ای که گذشت، خود نکته‌ای در خور توجه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صا
۱۰:۳۱ ۱۹ مهر ۱۴۰۰
جمع کنید این مسخره بازی رو. بله 1 واحد هم مثبت باش سبزه!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
کلاهبرداری شرعی یعنی بورس ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۱۶ مهر ۱۴۰۰
معا ملات الگو ریتمی که پیش بینی نداره بستگی به برنامه داره که بهش دادن جمعش کنید این دو کن بازی ها رو برو برای بیسوادان موعظه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
به والله قسم بورس فقط داره نقدینگی مردم رو افزایش میده من کاری به اونهایی که مثل من ضرر کردن کارندارم وقتی نقدینگی افزایش پیدا کنه جز تورم چیزی برای مردم ضعیف و متوسط نداره همینطور که الان داریم مشاهده می‌کنیم اونهایی که تو خط طلا و ارز و خودرو و مسکن هستند و بودند با افزایش قیمت‌ها سودهای ناتمامی رو عاید خودشون کردن حالا حاضر نیستن یک ریال کم کنن این افزایش نقدینگی این افراد اقتصاد یک مملکت رو به بازی گرفته و دولت هیچکاری هم نمیتونه بکنه نه اینکه خدای نخواسته نخواد واقعا نمیتونه چون از دستشون در رفته مگه اینکه واقعا جزای این افراد رو بصورت عملی اجر کنن
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۰:۱۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
بورس محلی قانونی برای بالا کشیدن ثروت مردم عادی میباشد ..
آخرین اخبار