وضعیت بد خبرنگاران درپی توقف فعالیت رسانه ها

در پی توقف فعالیت رسانه ها خبرنگاران در ولایت غور در وضع سختی به سر می برند.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی سقوط حکومت اشرف غنی و توقف فعالیت رسانه‌ها در ولایت غور، شماری از خبرنگاران محلی این ولایت برای تأمین مخارج مالیشان، کارهای شاقه می‌کنند.

ذبیح‌الله وفا، از خبرنگاران محلی ولایت غور که هفت سال سابقه کار خبرنگاری دارد گفت که پس از تحولات اخیر مجبور شده برای کسب درآمد، به کار «تولید خشت» روی بیاورد.

به گفته او، شمار زیادی از خبرنگاران محلی غور طی روزهای گذشته مجبور شدند به دلیل بیکاری، از مسیر قاچاقی برای کارگری سفر کنند و برخی خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای نیز در این ولایت کارهای شاقه انجام می‌دهند.

این خبرنگار محلی در غور گفت: «من شغل خود را از دست دادم و فعلا بیکار هستم. من و برخی خبرنگاران دیگر برای زنده ماندن  کارهای شاقه انجام می‌دهیم، وضعیت خبرنگاران در غور خیلی خراب است».

احمدشاه موحد، از فعالان رسانه‌ای غور نیز می‌گوید که حدود ۱۴ خبرنگار محلی طی روزهای اخیر بیکار شده‌اند و شماری از خبرنگاران دیگر نیز ممکن است به دلیل مشکلات مالی رسانه‌ها، اخراج شوند.

وی افزود که در کنار تهدیدهای امنیتی، مشکلات اقتصادی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های خبرنگاران محلی در غور است و امکان دارد شمار بیش‌تری از خبرنگاران برای کسب درآمد مجبور شوند از مسیر قاچاقی برای کارگری سفر کنند.

غور از ولایت محروم در غرب کشور است. خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در این ولایت طی سال‌های گذشته تلاش کردند که مشکلات موجود را انعکاس دهند و برای رفع چالش‌ها دادخواهی کنند.

بیکار شدن خبرنگاران و توقف فعالیت رسانه‌ها در کشور، نگرانی خبرنگاران، فعالان رسانه‌ای و نهادهای حامی رسانه‌ها را به دنبال داشته است.

پیش از این، اتحادیه ژورنالیستان گفته بود که حدود ۶۷ درصد خبرنگاران با سقوط کشور به دست طالبان، کارشان را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، رسانه ، خبرنگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار