مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: حداقل ۲۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری تحویل خانواده‌های نیازمند استان زنجان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه از شاخص‌های مهم اثرگذار در حوزه توانمندسازی مددجویان، خدمات مسکن به خانواده‌های مشمول دریافت این خدمت است گفت: با همین نگاه ۳ هزار و ۶۴۷ خدمت در بخش مسکن با سرمایه‌گذاری قریب به ۲۵ میلیارد تومان در سال گذشته به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است.
 

او ادامه داد: برنامه‌ریزی شده است تا حداقل ۲۰۰ واحد مسکونی تا پایان سال جاری در قالب تفاهم‌نامه با سپاه استان زنجان و شرکت گلرنگ تهیه و تحویل خانواده‌های ایتام و نیازمند شود.

صفری به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد برای خانواده‌های مددجو که با راهبرد توانمندسازی فکری و زمینه‌سازی برای توانمندسازی اقتصادی این افراد عرضه می‌شود اشاره کرد و گفت: این نهاد از ۶ هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز نیازمند خود در قالب خدمات فرهنگی، آموزشی حمایت می‌کند و از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا بیش از یک هزار و ۷۳۰ دستگاه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان مستعد فاقد لوازم آموزش غیرحضوری تهیه کرده است.

او  به فعالیت‌های فرهنگی این نهاد در راستای تحکیم بنیان نهاد خانواده و تقویت باور‌های دینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین مددجویان  اشاره کرد و  افزود: با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و کمیته امداد استان زنجان طرح ۳۱۳ به نیت یاران امام زمان (ع) برای خانواده‌های ساکن در روستا با استفاده از ظرفیت روحانیون مستقر در روستا‌ها به عنوان مبلغان دینی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۴۸ مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است و امیدواریم بتوانیم با افزایش این مراکز به ۱۷۳ مرکز تا پایان سال از ظرفیت نیکوکاران مساجد، محلات، بازاریان، اصناف و ادارات در جهت حل مشکل نیازمندان به دست مردم استفاده بهینه کنیم.

او افزود: در این جهت پنل موسسات خیریه توسط این نهاد تهیه و در دست اجراست تا با نصب این پنل در موسسات خیریه، همه نیازمندان با عدالت از خدمات موسسات و کمیته امداد بهره‌مند شده و ضمن رعایت عدالت از موازی کاری و هم‌پوشانی نیز جلوگیری شود.

صفری گفت: به همت حامیان، خیران، نیکوکاران و آحاد مردم متدین  استان  زنجان در حال حاضر میانگین سرانه پرداختی به ایتام و نیازمندان به ۱۱ میلیون ریال و میانگین سرانه پرداختی به فرزندان محسنین نیز به ۳ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال افزایش یافته است و در حال حاضر هیچ کودک یتیم و فرزند محسنین بدون حامی در استان زنجان وجود ندارد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.