شاخی گفت: رصد و بازرسی از ۱۲۰ محیط کارگری در هویزه در نیمه نخست امسال با همت واحد بازرسی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان انجام شد.

جاسم شاخی، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هویزه در تشریح عملکرد ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: ۱۲۰ محیط کارگری فعال در این شهرستان با توجه به تاکید ارسلان غمگین، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در زمینه بازرسی و رصد اینگونه اماکن به منظور حفظ و صیانت از جان کارگران به همکاری واحد بازرسی این شهرستان مورد بازرسی ادواری و دوره‌ای قرار گرفتند.

او با بیان اینکه در این بازرسی‌ها بیش ۱۰۰ ابلاغیه رفع نواقص ایمنی و بهداشتی صادر شد، افزود: همچنین برای ۶ شرکت به علت تمکین نکردن اجرای مقررات قانون کار در مراجع قضایی تشکیل پرونده صورت گرفت و برای رسیدگی به دادسرا ارجاع داده شدند که ۲ مورد منجر به محکومیت شرکت‌های مربوطه شد.

شاخی با بیان اینکه در مدت مذکور ۲۷ مورد تقاضای مشاغل سخت و زیان آور و ۱۵ مورد حادثه منجر به مصدومیت مورد بررسی قرار گرفتند، اظهار داشت: در حال حاضر به منظور شناسایی، ارتقاء سطح مهارت، دانش افزایی و کاهش حوادث ناشی از کار در حال ثبت و تشکیل انجمن ایمنی و بهداشت کار با عضویت مسئولان، کارشناسان ایمنی و بهداشت کار شرکت‌های تابعه شهرستان هستیم.

این مقام مسئول عملکرد ۶ ماه نخست امسال با سال‌های قبل را مطلوب و بی سابقه توصیف و تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم تا قبل از پایان ۱۴۰۰، ۱۰۰ درصد شاخص‌های عملکردی مورد انتظار براساس برش شهرستانی را محقق کنیم.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی هویزه؛ بازرسی از شرکت‌ها علاوه بر کاهش آمار حوادث ناشی از کار باعث کاهش مراجعه کارگران و حجم زیادی از شکایت‌های کارگری شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.