جماعتی گفت: برای رسیدن به ایمنی کامل کشور حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت را باید واکسینه کنیم که تا به امروز به این آمار نرسیده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جماعتی دبیر کمیته علمی کشور کرونا در برنامه زنده و در پاسخ به اینکه چرا هنوز رنگ برخی از شهرهای کشور قرمز است اظهار کرد: به هر حال همان گونه که مستحضر هستید هنوز ما به مرحله ایمنی جمعی نرسیده ایم.

او افزود: همانطور که گفته شده است باید ۷۰ تا ۷۵ درصد جمعیت را واکسینه کنیم تا به ایمنی کامل جمعیت برسیم، اما این آمار تا همین لحظه محقق نشده و یک فاصله دوری با این عدد وجود دارد.

 جماعتی بیان کرد: با وجود این مشکلات فعلا شاهد رنگ قرمز برای برخی از نقاط کشور خواهیم بود زیرا  متاسفانه در برخی از مکان ها اقدامات بهداشتی به صورت نسبی انجام می شود.

جماعتی در ادامه در پاسخ به اینکه در بسیاری از کشور‌های دنیا هشدار داده شده که ممکن است در اواخر مهر و اوایل آبان موج جدیدی از بیماری کرونا بروز پیدا کند گفت: متاسفانه چنین گزارشی از مجامع علمی دنیا وجود دارد، اما با توجه به سرعت گیری واکسیناسیون در کشور انتظار می‌رود که در حقیقت ما با یک این پیک مواجه نشویم.

او افزود: ما گزارشی از جهش‌های جدید که در ویروس کرونا مثل لامبدا و مو در سایر کشور‌ها و کشور خودمان نشنیده ایم، بنابراین انتظار می‌رود ما با این پیک مواجه بشویم به صورت پیک پنجم با این حجم افزایش مرگ و میر مواجه نمی‌شویم.

دبیر کمیته کرونای کشور درباره تردد افراد پس از واکسینه شدن تصریح کرد: ما معمولا بعد از دوز اول مقداری ایمنی ایجاد می‌شود، اما بعد از دوز دوم واکسن حداقل ۳ تا ۴ هفته طول می‌کشد تا ایمنی در بدن افراد به وجود بیاید، بتابراین اگر بخواهیم ایمنی در افراد ایجاد شود با این سوش‌ها که داریم حداقل ۳ تا ۴ هفته بعد از انجام می‌شود.

او در پایان توصیه کرد: توصیه ما به تمامی هموطنان این است علاوه بر واکسینه شدن با ۲ دوز کامل طبق روال گذشته اقداماتی نظیر: شستن مکرر دست ها، استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهیم.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار