وظیفه اصلی صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان است

معاون توسعه صندق نوآوری ایران گفت: وظیفه اصلی صندوق نوآوری تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و تامین خدمات توانمند سازی است.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به مناسبت هفته ملی استاندارد دومین همایش تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان با هدف معرفی استاندارد‌های تخصصی ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف فناوری و ترویج نقش استاندارد سازی با حضور ملکی فر معاون توسعه صندق نوآوری ایران برگزار شد.

ملکی فر اظهار کرد: وظیفه اصلی صندوق نوآوری تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان و تامین خدمات توانمند سازی است. حمایت‌های صندوق نو آوری از استاندارد‌ها شامل چند بخش است که بخش اول این حمایت برای مشاوره و اخذ استاندارد‌ها و مجوز‌های شرکت‌های دانش بنیان است که در دریافت استاندارد مشکل دارند.

او افزود: از شروع سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد تومان از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه استاندارد حمایت بلا عوض شده است و از روز گذشته حدود ۱۹۶ شرکت دانش بنیان در این همایش ثبت نام کردند.

رحمانی رئیس مرکز ملی تائید صلاحیت ایران در ادامه با اشاره به نوآوری‌های شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: نوآوری به معنای استفاده از فناوری جدید و استفاده از روش‌های جدید تفکر برای افزودن ارزش به ایده یا محصول موجود و ایجاد تغییرات اساسی در محیط است.

رحمانی گفت: امروز شاخص پیشرفت جوامع استفاده همزمان از علم و تکنولوژی و نوآوری است، نوآوری در فناوری به عنوان منبع اصلی رشد اقتصادی در نظر گرفته شده است. طور کلی نتیجه نوآوری همیشه باید بهبود باشد از دیدگاه جامعه نتایج اساسی ناامیدی رشد اقتصادی افزایش رفاه دسترسی به آموزش و پایداری محیط زیست است.

او افزود: داده‌های جمع آوری شده نشان می‌دهد که کل سرمایه گذاری تحقیق و توسعه در سراسر جهان به ۱.۷ تریلیون دلار رسیده که کشور‌های پیشرفته همچنان جایگاه پیشگام در حوزه فناوری ارائه کرده‌اند.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران بیان کرد: رویکرد توسعه تجارت یونیدو سه اصل را برای خود در نظر دارد که این سه اصل عبارت اند از رقابت پذیری ظرفیت‌های تولیدی، مطابقت با استاندارد‌ها و ارتباط با بازار‌هاست. زیرساخت‌های ملی کیفیت چهار محور اصلی توسعه پایدار است که اندازه شناسی، تایید صلاحیت ارزیابی و استاندارد سازی از جمله این اصل‌هاست.

او گفت: تایید صلاحیت و شایستگی نهاد‌های ارزیابی انتخاب شامل آزمایشگاه‌های آزمون و کالیبراسیون نهاد‌های بازرسی کننده و نهاد‌های گواهی کننده در مورد نهاد‌های تایید صلاحیت است. Ifa در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد و به مرور اعضای آن زیاد شد که در حال حاضر تاثیر قابل توجهی بر سازمان‌های بین‌المللی و نهاد‌های تجاری دارد. اتحادیه بین المللی تایید صلاحیت آزمایشگاه‌ها و نهاد‌های بازرسی اتحادیه بین المللی است که ۳۰ سال پیش به منظور اعتباردهی بین المللی به نهاد‌های تایید صلاحیت در خصوص آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های بازرسی تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار