رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از توقف روند کاهشی کرونا در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  دکتر سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونای استان مرکزی گفت: روند کاهشی کرونا در برخی شهرستان‌های استان متوقف شده است که دلیل اصلی آن کاهش رعایت دستورالعمل‌ها و مسافرت‌های هفته اخیر است.

جمالیان افزود: با وجود این، استان مرکزی همچنان از استان‌های موفق در کنترل بیماری و جلوگیری از صدمات بیشتر آن و واکسیناسیون است و واکسیناسیون در استان به مرز ۷۰ درصد نزدیک است.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون دو دوز در استان ۳۳ درصد است اضافه کرد: واکسیناسیون به تنهایی مانع شیوع نیست و باید ماسک زدن و فاصله احتماعی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از افراد هدف از جمله سالمندان و زنان باردار و دانش آموزان که واکسینه نشدند خواست هر چه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

استاندار مرکزی هم با تاکید بر اینکه استان مرکزی از استان‌های موفق در مقابله با بیماری کرونا بوده بر ادامه این روند تاکید کرد.

آقازاده همچنین از شهرداری خواست برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون و تشویق مردم در ایجاد ایستگاه واکسیناسیون در پیاده روی امیرکبیر اراک از علوم پزشکی حمایت کند.

تمدید مجوز تولید کارگاه‌های سازنده ماسک استان مرکزی تا یک سال و تهیه گزارش از تدابیر استان در مقابل کرونا و ارسال آن به وزارت کشور از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار