مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ؛

غفلت از فرهنگ بومی از معضلات جامعه کنونی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: غفلت از فرهنگ بومی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی یکی از معضلات و مشکلات جامعه کنونی می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ؛ ضمن تاکید بر آشنایی هنرمندان با مبانی هنر اسلامی اظهار کرد: نفوذ مبانی و فلسفه هنر غربی در ایران و غفلت از فرهنگ بومی و سبک زندگی ایرانی ، اسلامی » یکی از معضلات و مشکلات جامعه کنونی ایران می باشد.

حجت الاسلام امامی افزود: تولید آثار هنری فاخر نیازمند ذهنی متعهد و آشنا به مبانی جهانی است که در این صورت آثار تولید شده نیز اثرات و بازدهی پیشبینی شده در جامعه را میگذارد و بسیاری از نقشه های استکباری را ناکام می گذارد.

احد هوشمند قره باغ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی نیز در این دیدار ضمن شاره به برنامه ها و ظرفیت های اجرایی حوزه هنری استان در راستای اهداف و سیاستهای تعریف شده ؛ بر سرمایهگذاری فرهنگی در خصوص ویژگیهای بومی استان آذربایجان غربی ، به خصوص« هنر همزیستی» در این استان مرزی تاکید کرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود از کمبود شدید اعتبارات فرهنگی در آذربایجان غربی و عدم توجه مسئولان به این موضوع مهم انتقاد کرد و اظهار نمود: هم مرزی استان آذربایجان غربی با چند کشور که با سرمایه گذاری هنگفت و حساب شده و حمایت از هنرمندان سعی در صادرات سیاست های خود در قالب های هنری و فرهنگی دارند، این استان را در شرایط بسیار خاصی قرار داده است که جا دارد با همکاری و برنامهریزی مناسب میان دستگاههای فرهنگی زمان استفاده بهینه از این موقعیت، از هدر رفتن امکانات و ظرفیتهای برجسته هنری در آذربایجان غربی جلوگیری شود.

در این دیدار، راهکارهای مختلف در راستای همکاری های مشترک مورد گفتوگو قرار گرفت که برگزاری نشست مشترک ماهانه و اجرای برنامههای پژوهشی دینی، هنری از مهمترین موضوع ها بودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.